یاسوج؛

تاکید برتوسعه و تجهیز مساجد استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه و تجهیز مساجد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  فتاح محمدی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بابیان اینکه بستر مورد نیاز برای ارتقاء فرهنگ اسلامی ایرانی  باید  بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: این در حالی است که توسعه ی اماکن مذهبی و تقویت و تجهیز مراکز فرهنگی می تواند برای تحقق این امرموثر باشد . 

وی به در پیش بودن ایام البیض اشاره و بر فعال سازی مساجد جامع تاکید کرد.

محمدی همچنین به فرمان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال اشاره کرد و افزود: اتکا به ظرفیت درونی و تلاش برای افزایش تولید می تواند به اشتغالزایی نیز کمک کند . 

وی به در پیش بودن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته ی معلم اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور امسال مدیران دستگاههای اجرایی مقام معلم را گرامی خواهند داشت . 

در این جلسه حجه الاسلام برازش مدیر کل تبلیغات اسلامی از مهیا شدن 150پایگاه برای استقرار معتکفان خبر داد و گفت: این پایگاهها ظرفیت استقرار 13هزار معتکف را دارند . 

زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان هم به 12 تا 18 اردیبهشت هفته ی گرامی داشت مقام معلم اشاره و با بیان اینکه این هفته با برپایی دهها ویژه برنامه در استان گرامی داشته می شود از برپایی 13همایش بزرگ در مناطق 13گانه آموزش و پرورش استان خبر داد و ادامه داد: براساس معیارهای تدوین شده 250امتیاز برای انتخاب معلمان نمونه ی شهرستانی و 350 امتیاز برای انتخاب معلمان در مرحله ی استانی براساس معیارهایی نظیر مهارتی،دانشی و معیارهای ارزشی تعیین شده است . 

زارع پور افزود: 267 معلم در هر دو مرحله ی شهرستانی و استانی به عنوان معلمان نمونه تجلیل می شوند . 

وی کسب رتبه ی اول کشوری در اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی و رتبه ی برتر در پرسش مهر ریاست جمهوری و برنامه های آموزش را از موفقیتهای این سازمان در استان برشمرد . 

در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی چراغ زاده دبیر ستاد اقامه ی نماز استان هم خواستار مشارکتِ شهرداری یاسوج برای ساخت نمازخانه در پارک ساحلی شد.

وی با اشاره به حضور گسترده ی گردشگران در استان بر احداث نماز خانه های مناطق گردشگری هم تاکید کرد .

چراغ زاده افزود: امسال تلاش می شود در قالب طرح هایی مانند سفیران صبح طرح مدیر،طرح سلامت معنوی و برنامه های آموزشی در کنار اجلاسیه ی نماز، رویکرد جدیدی برای تقویت برنامه های مرتبط با نماز ارائه شود .


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.