در حاشیه نشست هیات دولت؛

چیت‌چیان: وزارت نیرو ضوابط محیط زیست در رهاسازی آب از سد کرخه را به خوبی رعایت کرده است

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در رهاسازی آب از سد کرخه ضوابط محیط زیست را به خوبی رعایت کرده بر این اساس 70 درصد از تالاب هوالعظیم دارای آب است.

چیت‌چیان: وزارت نیرو ضوابط محیط زیست در رهاسازی آب از سد کرخه را به خوبی رعایت کرده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه هیئت دولت مصوبه ویژه‌ای برای وزارت نیرو مطرح نشد.

وی افزود: بخشی از ضوابط اجرایی بودجه به تصویب رسید که این موضوع شامل حال همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نیرو است.

وزیر نیرو درباره تاثیر دو رود دجله و فرات بر سدهای کشورمان تصریح کرد: دجله و فرات ارتباطی با سدهای کشورمان ندارند، سدهای بسیاری بر این دو رود قرار دارد و آب‌ دجله و فرات که به هورالعظیم منتهی می‌شود در حال حاضر به حداقل میزان خود رسیده است.

چیت‌چیان یادآور شد: بخشی از هورالعظیم که در کشور عراق واقع شده دچار خشکی شده اما این تالاب در کشورمان همچنان پر آب است چرا که وزارت نیرو در رهاسازی آب از سد کرخه ضوابط محیط زیست را به خوبی رعایت کرده بر این اساس 70 درصد از تالاب هوالعظیم دارای آب است.

وی اضافه کرد: بخشی از خشکی تالاب هوالعظیم در کشور عراق باعث بروز ریزگردها در کشورمان شده است به هر حال سدهای احداث شده بر رود دجله و فرات هم در انتشار ریزگردها نقش مهمی دارد اما بر سدهای کشورهای تاثیری ندارد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار