سهم پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی بالا رفت/ برنامه‌ریزی دانشگاه برای کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: سهم پژوهش برای سال ۹۶ به ۱۵ درصد رسیده است و ما تمام تلاش خود را جهت کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای بکار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان استراتژیک با اشاره برنامه‌های دانشگاه آزاد اظهار داشت: امسال اولین سالی است که بدون حضور مرحوم هاشمی دانشگاه آزاد کارش را آغاز می‌کند و من برای آن مرحوم از خداوند متعال علو درجات و برای خانواده ایشان طلب صبر می‌کنم.

وی بیان کرد: هیچ دستورالعمل و آئین نامه‌ای صادر نمی‌شود مگر آنکه در جلسات پایش عنوان شود و با توجه به شعار امسال دستورات خوبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان صادر شده است.

میرزاده عنوان کرد: در همه واحدهای دانشگاهی مسائل مربوط به دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی ارائه شده است تا بحث درآمدهای غیر شهریه‌ای اجرا شود.

وی تاکید کرد: در بحث کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای و اقتصاد دانش بنیان زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه فراهم شده به طوری که ۱۱۳ مرکز رشد، هزار و ۱۳۱ شرکت دانش بنیان فعالیت و هزار ۱۳۹ محصول تولید شده است.

وی ادامه داد: از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی؛ اشتعال و تولید» نام گذاری کردند بسیار خوشحالم؛ زیرا یکی از برنامه‌های این دانشگاه اجرا کردن اقتصاد مقاومتی در همه واحدهای دانشگاهی بوده و برای درآمدهای حاصل از اقتصاد دانش بنیان و فعالیت‌های ناشی از اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی خوبی انجام شده است تا وابستگی دانشگاه به درآمدهای شهریه‌ای از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یابد.

وی یادآور شد: بودجه پژوهشی حدود ۱۰ درصد بوده که این میزان برای امسال و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار