10 واقعیت از داعش و تروریست‌ها در سوریه +فیلم

آمریکا، فرانسه و انگلیس مستقیماً معارضین را آموزش داده و مسلح می‌کنند اما بسیاری از آنها پس از ورود به سوریه به داعش و النصره می‌پیوندند.

ده واقعیت درباره معارضان میانه‌روبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته سازمان ملل در سوریه بیش از 2000 گروه مسلح با حکومت می‌جنگند. در این بین تنها نام داعش و النصره در فهرست گروه‌های تروریستی ثبت شده است. به باقی گروه‌ها نام دیگری داده شده: معارضین میانه‌رو
 
دانستن این واقعیات درباره گروه‌های تکفیری در سوریه ضروری به نظر می‌رسد: 
 
 1. آمریکا، فرانسه و انگلیس مستقیماً معارضین را آموزش داده و مسلح می‌کنند. اما بسیاری از آنها پس از ورود به سوریه به داعش و النصره می‌پیوندند.
 
2. با درج نام النصره در فهرست گروه‌های تروریستی، النصره در بعضی مناطق پرچمش را پایین کشیده و از پوشش بقیه گروه‌ها برای اقدامات خود استفاده می‌کنند.
 
 3. قطر هنوز النصره (شاخه القاعده در سوریه) را یک گروه تروریستی نمی‌داند و از آن پشتیبانی می‌کند. قطر بیش از هر کشور دیگری به معارضین سلاح داده است.
 
4. گروه جیش‌الاسلام اعلام کرد به دنبال پاکسازی سوریه از شیعیان و علوی‌هاست. جیش‌الاسلام از غیرنظامیان علوی به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
 
5. تابستان سال 2016 معارضین مورد حمایت آمریکا و ترکیه یک کودک را در حلب سر بریدند. معارضین از دستگیری و مجازات عاملان این جنایت خبر دادند اما چند روز بعد آنها دوباره در میدان نبرد دیده شدند. 
 
6. گروه ارتش آزاد، اسرا را فریب داده و از آنها برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کند. این اسرا فکر می‌کنند قرار است به‌عنوان بخشی از عملیات تبادل اسرا آزاد شوند.
 
7. اسرائیل حداقل 2000 نفر از مجروحان ارتش آزاد و النصره را مجانی معالجه کرده است.
 
8. تقریباً تمام معارضین از متحدین القاعده هستند. گروه‌های اصلی معارضین همگی اعلام کرده‌اند هدف نهایی‌شان تشکیل یک دولت اسلامی است.
 
9. ارتش آزاد فقط به اسم، یک ارتش است؛ در واقع چتری است برای فعالیت صدها گروه کوچک و پراکنده. ارتش آزاد از هم فروپاشیده و دیگر نقش چندانی در تحولات ندارد.
 
10. معارضین عمداً خانواده‌هایشان را به شهرهای درگیر جنگ می‌آورند و برای غیرنظامی نشان دادن شهر مانع خروج مردم بومی می‌شوند.
  
مطالب فوق را می‌توانید با تصاویر داخل فیلم زیر مشاهده کنید.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعوود
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
منشا همه این جنایات و تروریسم ال سقوط ال نکبت هست.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
یک هزارم ماهیت این ایادی شیطان نمایش داده نشده اینها پست تر از این حرفها هستند
آخرین اخبار