آخرین جزئیات طرح مسکن اجتماعی؛

اجرای طرح مسکن اجتماعی در داخل شهر‌ها و بافت‌های فرسوده/ پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در طرح مسکن حمایتی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی از اجرای طرح مسکن اجتماعی از ابتدای سال خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های مربوطه اقدامات و برنامه ریزی های لازم را برای اجرای این طرح به کار گرفته اند.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه تکالیفی را مسکن اجتماعی برای دستگاه‌های مختلف گذاشته است، گفت: دولت برای دستگاه‌ها از جمله وزارت راه وشهرسازی، بنیاد مسکن ، سازمان ملی زمین و مسکن، بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه وظایفی را تعیین و به آن‌ها ابلاغ کرده است.

وی در ادامه افزود: تمامی دستگاه‌ها در حال برنامه ریزی برای اجرای این طرح از ابتدای امسال هستند که با تخصیص بودجه بتوانند، اجرا کنند. در حال حاضر سازمان برنامه تخصیص بودجه را برای این طرح تضمین و منابع آن‌ها را تأمین کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: هریک از سازمان‌های مربوطه وظایفی از جمله تأمین زمین، شناسایی افراد متقاضی و تأمین تسهیلات دارند که در اجرای این طرح وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز همکاری می‌کند.

وی بیان کرد: در طرح مسکن اجتماعی مبنا بر این است که به پروژهای بزرگی که به تمرکز فرد منجر شود توجه نکنیم بنابراین پروژه‌های کوچک  در درون شهر‌ها و بافت‌های فرسوده در اولویت قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش جدول مسکن حمایتی و اجتماعی به دو بخش تقسیم شد که در بخش مسکن حمایتی به ۱۰ هزار واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن ملکی و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن ملکی به ۲۰ هزار واحد پرداخت می‌شود ، همچنین به ۵ هزار واحد مسکونی نیز کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

بر این اساس برای ۱۵ هزار نفر تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی دارای زمین نیز به مبلغ ۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که از این مبلغ بخشی برای کمک اجاره به متقاضیان که حدود ۱۵ هزار نفر در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر و بخشی دیگر برای ۲۰ هزار نفر در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر پرداخت می‌شود. همچنین ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات نیز به عنوان وام قرض الحسنه ودیعه مسکن برای ۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

گفتنی است برای ساخت مسکن استیجاری،ملکی به نسبت ۶۰ _ ۴۰ زمین توسط وزارت راه و شهرسازی برای ۱۰ هزار نفر تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مظاهریان ، مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار