کوثری؛

می‌توانستیم در برجام نتیجه‌ بهتری بگیریم/هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: باید حق خود را در برجام بگیریم، چراکه ایران همه اقدامات لازم خود را به خوبی انجام داده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  عصر امروز در مراسم جشن روز ملی هسته‌ای که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد با تأکید بر اینکه می‌توانستیم در برجام نتیجه و اقداماتی به مراتب بهتر برای کشور بگیریم، گفت: هیچ زمان با مذاکره مخالف نبودیم، اما رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند که بروید و مذاکره کنید، اما طرف‌های مقابل بدعهد هستند.

کوثری با بیان اینکه هدف از طرح موضوعات بیان واقعیت‌ها است، افزود: باید حق خود را در برجام بگیریم، چراکه ایران همه اقدامات لازم خود را به خوبی انجام داده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث احداث نیروگاه‌های هسته‌ای در ایران پیش از انقلاب اسلامی مطرح شده است، گفت: مقرر بود تا کشورهای اروپایی و آمریکا پیش از انقلاب در ایران نیروگاه هسته‌ای 20 هزار مگاواتی احداث کنند.

وی با بیان اینکه با کشورهای آلمان، آمریکا و فرانسه برای احداث نیروگاه‌های هسته‌ای پیش از انقلاب قرارداد بسته شده بود، افزود: اما بعد از انقلاب اسلامی، کشور آلمان بی‌اخلاقی کرده و با وجود قرارداد ساخت، این نیروگاه‌ها را رها کرده و رفتند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله و بمباران دو نیروگاهی که بنا بر احداث آنها بود، متذکر شد: از تعداد این دو نیروگاه هسته‌ای، یک نیروگاه که قابلیت احداث داشت، سه سال پیش توسط روس‌ها تکمیل و در اختیار کشور قرار گرفت.

کوثری در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای در زمان دولت گذشته نیز جریان داشت، اضافه کرد: کشورهایی چون آمریکا از همان ابتدای مذاکرات با خود برتربینی وارد این عرصه شده و جریان خودشان را نسبت به همه برتر می‌پندارند.

وی با بیان اینکه طی مذاکراتی که در رابطه با موضوعات هسته‌ای برگزار شد، مقرر بود تا کشورهای ترکیه و برزیل به نمایندگی از آمریکا اورانیوم غنی شده را در خاک ایران تحویل دهند که این مهم رخ نداد، توضیح داد: در همین راستا دانشمندان داخلی کار تولید اورانیوم غنی شده با غلظت 20 درصد را در داخل کشور آغاز کردند، در حالی که آنها فکر می‌کردند فرصت دو ماهه ایران برای تحویل اورانیوم غنی شده از سوی این کشورها به ایران، یک بلوف است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی با بیان اینکه هر کشوری که به غنی‌سازی 20 درصدی دست پیدا کند، توان تولید اورانیوم غنی شده 60 درصد، 80 درصد و تا 99 درصد را نیز دارد، تصریح کرد: همین موضوع باعث وحشت این کشورها شد.

کوثری با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با اینکه کشور ایران به هیچ‌وجه ساخت سلاح هسته‌ای را قبول ندارد، بیان کرد: با پی بردن کشورهای طرف مذاکره به توانمندی داخلی دانشمندان هسته‌ای و همچنین حاصل نشدن نتیجه مورد نظر خود در فتنه سال 1388، این کشورها در اواخر دولت گذشته برای مذاکره از طریق کشور عمان پیام فرستادند.

وی با بیان اینکه نخستین جنایت هسته‌ای را آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن انجام و 200 هزار نفر را در یک لحظه نابود کرد، اضافه کرد: این موضوع در حالی است که کشوری چون ایران تا به امروز حتی یک اقدام این چنینی نیز انجام نداده است.

کوثری در پایان با تأکید بر اینکه امروز هیچ کشور جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد، اظهار کرد: پیشبرد امور با سربلندی و عزت ملت ایران مهم‌ترین موضوع است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.