آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

هلاکت سرکردگان سعودی- اردنی در «المنشیه» درعا/ تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در رودخانه فرات

تلاش عناصر جبهه‌النصره برای نفوذ به محدوده ارتش سوریه در «المنشیه» درعا ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذر زمان و افزایش مدت حضور گروه‌های تروریستی در سوریه، حامیان غربی- عربی این گروه‌ها چهره واقعی‌تری را از ماهیت تروریسم‌پرور خود به‌نمایش می‌گذارند.

ماهیتی که گاه قالبی با نام ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش را بر چهره خود زده و مناطق مسکونی مردم سوریه را هدف قرار می‌دهد.  
 
گاهی دیگر نیز رویدادی مانند حادثه شیمیایی خان‌شیون را به‌کمک عناصر دست‌پرورده خود دست‌و‌پا می کند و این جنایت خودساخته را بهانه‌ای برای حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات و نقض حاکمیت یک کشور قرار می دهد.
 
*هلاکت سرکردگان سعودی- اردنی در «المنشیه» درعا 

هلاکت سرکردگان سعودی- اردنی در «المنشیه» درعا/ تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در رودخانه فرات

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش، تلاش تروریست‌های جبهه‌النصره را برای نفوذ به نقاط نظامی نیروهای سوری را در محله المنشیه درعا ناکام گذاشت.

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ نظامیان سوری در ادامه ضمن انهدام پایگاه تروریست‌ها در این منطقه، بیش از 75 نفر از عناصر جبهه‌النصره را به‌هلاکت رساندند.

گفتنی است در میان تروریست‌های هلاکت یافته عوامل انتحاری از اتباع عربستان و اردن نیز حضور داشتند که اسامی سرکردگان آن‌ها عبارتست از: أبو القعقاع التوحيدي، أبو الحارث الجزراوي از اردن، محمد الأبازيد سرکرده تروریست‌های مجد الاسلام از عربستان سعودی، خالد معتز المحاميد سرکرده گروه تروریستی لواء التوحید.
 
*تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در رودخانه فرات 

هلاکت سرکردگان سعودی- اردنی در «المنشیه» درعا/ تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در رودخانه فرات

اما جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به‌سرکردگی آمریکا، کشتار دیگری را در سوریه رقم زدند. این هواپیماها با هدف قرار دادن یک قایق در رودخانه فرات، حداقل 40 تن از شهروندان سوری را به‌شهادت رساندند.

در جریان این جنایت، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی یک قایق حامل آوارگان سوری را که از حومه رقه و مناطق تحت تسلط تروریست‌های داعش به‌سمت نقاط امن درحرکت بود، هدف قرار دادند که در نتیجه آن، تمام سرنشینان این قایق به‌شهادت رسیدند.

منابع محلی نقل می‌کنند؛ قایق مذکور حاوی 40 نفر از آوارگان بود و از روستای «دبسی فرج» به‌سمت «الضفه» حرکت می‌کرد که با حمله جنگنده‌های غربی- عربی در وسط رودخانه غرق شد.

تاکنون پیکر 7 تن از شهدای این حمله هوایی یافت شده و از سرنوشت سرنشینان دیگر این قایق خبری در دست نیست.

*انهدام مقر جبهه‌النصره در 5 نقطه درعا

هلاکت سرکردگان سعودی- اردنی در «المنشیه» درعا/ تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در رودخانه فرات

به‌نقل از وزارت دفاع سوریه؛ نیروهای ارتش این کشور مرکز تجمع و پایگاه عناصر جبهه‌النصره را در مناطق «شمال شرق مدرسة البنين و محله‌های البحار، حديقة الأربعين، طريق السد و محيط مدرسة اليرموك در شهر درعا» را هدف قرار دادند.

در این حمله رزمندگان سوری به مقر تروریست‌های تکفیری، 3 پرتاب‌کننده موشک، پایه پرتاب خمپاره و مسلسل 14/5 میلی‌متری متعلق به جبهه‌النصره منهدم شد و شماری از عناصر این گروه تروریستی به‌هلاکت رسیدند.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار