تبریز؛

کسب رتبه ششم کشوری استان در جمع آوری زکات

رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی از کسب رتبه 6 کشوری استان آذربایجان شرقی در عملکرد جمع آوری زکات و کسب رتبه 3 کشوری در جمع آوری زکات فطریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده در کارگاه آموزشی و توجیهی عاملین زکات شهرستان اهر گفت: در سال گذشته131 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان آذربایجان شرقی جمع آوری شده است که نسبت به سال 94، 19 درصد رشد دارد.
 
وی افزود: امسال نیز پیش بینی می شود 189 میلیاردریال زکات در یک هزار و 744 روستای  استان آذربایجان شرقی جمع آوری شود.
 
حجت‌الاسلام محمدزاده همچنین از تشکیل شورای زکات در روستاهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با تشکیل این شورا جمع آوری زکات از سوی اعضای این شورا جمع آوری خواهد شد و طبق  نظر این اعضا در بین نیازمندان واقعی مصرف خواهد شد.
 
در این کارگاه امام جمعه شهرستان اهر نیز  از افزایش 20 درصدی جمع آوری زکات در شهرستان اهر در سال گذشته خبر داد.
 
حجت‌الاسلام جواد حاجی زاده گفت: میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان اهر در سال گذشته نزدیک 4 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.
 
وی افزود: در 3 گذشته نیز زکات های جمع آوری در شهرستان اهر برای یک هزار و 32 مورد احداث، مرمت و بازسازی مساجد، شن ریزی جاده های روستایی، احداث غسالخانه، احداث مسکن، تأمین جهیزیه، درمان و کمک تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار