محسنی بندپی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی حقوق مددکاران در دستور کار دولت/ راه اندازی 30 پایگاه خدمات اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق مددکاران در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه همایش روز مددکار که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش مددکاران در برنامه ششم توسعه پررنگ دیده شده است، اظهار داشت: با بهره‌مندی و بهره گیری از تخصص مددکاران امروز دغدغه مسئولان کشور رشد آسیب‌ها شده، به همین دلیل با بهره‌گیری از کمک این افراد می‌توانیم نسبت به مهار، کنترل و پیشگیری از آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال گذشته، هیئت دولت مصوبه‌ای برای افزایش حقوق مددکاران داشت، افزود: پس از طرح در شورای عالی حقوق دستمزد، افزایش حقوق دستگاه‌هایی که تا به امروز مانند سازمان بهزیستی از این امتیاز برخوردار نشده‌اند، تصویب شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به شوراهای دستمزدها، پیشنهادات خود را مطرح کردیم تا بهزیستی از این ظرفیت و مصوبه برخوردار شود و حداکثر افزایش حقوق ۵۰ درصدی را برای نیروهای خود داشته باشد‌.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید از تدابیر و تخصص مددکاران برای رسیدن به پایداری اجتماعی و محیطی برخوردار شویم، گفت: شعار امسال فدراسیون مددکاری نیز بهره‌گیری از این افراد است تا بتوانیم به ارتقا لازم در خدمات اجتماعی برسیم، چراکه این امر بسیار حایز اهمیت است.

وی با اشاره به ابلاغ پروتکل راه‌اندازی ۳۰ پایگاه خدمات اجتماعی در کشور، افزود: فردا پروتکل، شیوه اجرا و استقرار این پایگاه‌های خدمات اجتماعی ابلاغ می‌شود و از هفته آینده نیز این پایگاه‌ها در ۳۰ شهری که با مشکلات عدم وجود فرصت‌های برابر و رشد آسیب‌ها روبه رو هستند، ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این پایگاه‌ها تلفیقی است و سلامت روان، سلامت اجتماعی، ارایه خدمات اجتماعی و خدمات مبتنی بر جامعه و شهری در این مراکز ارایه می‌شود.

محسنی بندپی به بیمه مددکاران اشاره کرد و  گفت: ۷ هزار مددکار در سازمان بهزیستی مشغول به کارند و از تمام امتیازهای قانونی برخوردارند و همچنین آن هایی که خرید خدمت هستند نیز از بیمه اجتماعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های مددکاری با بهزیستی قرارداد دارند و این افراد از طریق خرید خدمت از امتیازهای قانونی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: این افراد در ۱۴۰ شهری که اورژانس اجتماعی قرار است راه‌اندازی شود، به کار گرفته می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه مجوز استخدام مددکار به بهزیستی داده نشده است، گفت: اکنون فقط به صورت خرید خدمت است و هر اورژانس به طور متوسط به ۵ تا ۶ نفر مددکار نیاز دارد. بنابراین تا پایان خردادماه 96 که این اورژانس‌ها ایجاد می‌شوند، مددکاران به کار گرفته و از تجربیات آن ها استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ برای راه‌اندازی اورژانس‌های اجتماعی به دنبال آن هستیم تا راهکار قانونی نحوه خرید خودروهای مناسب اورژانس مهیا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار