دو جایزه از جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا به «A157» رسید

فیلم مستند «A157» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری دو جایزه از جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» (Signes de Nuit) ایتالیا را از آن خود كرد.

دو جایزه از جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا به «A157» رسید
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فیلم مستند «A157» به كارگردانی بهروز نورانی پور و از تولیدات «مركز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری جایزه «ساینز اوارد» و جایزه اصلی بخش مستند جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» ایتالیا را دریافت كرد.
 
فیلم مستند «A157» در سلسله‌ جشنواره‌های بین المللی «سینیه دو نویی» كه پیشتر در آلمان و فرانسه جوایزی را به‌ خود اختصاص داده بود، این‌ بار در ایتالیا نیز توانست دو جایزه را از آن خود كند. هیئت داوران دانشجویی جایزه «ساینز اوارد» بخش مستند را به ‌خاطر بیان شگفت‌انگیز یك واقعیت دردناك به این فیلم اختصاص داد.  
 
همچنین هیئت داوران جشنواره، جایزه‌ی اصلی بخش مستند را به ‌این فیلم اعطا كرد.  
 
مستند «A157» تاكنون جوایز بسیاری را در داخل كشور از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، سینما حقیقت و … كسب كرده و پیش از این جایزه اصلی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Zeichen der Nach» آلمان، جایزه فیلم منتخب از نگاه تماشاگران جشنواره «Chambéry» فرانسه، جایزه بهترین مستند جشنواره «واچ داكز» لهستان و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» فرانسه را نیز از آن خود كرده است.
 
این فیلم مستند روایتی است از سرگذشت تلخ سه دختر كرد سوری كه مورد تجاوز داعش قرار گرفته‌اند و در شرایطی تكان دهنده زندگی می‌كنند.
 
جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» (Signes de Nuit) روزهای 16 و 17 فروردین در شهر اربینوی ایتالیا برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.