رشت؛

تقویت کشاورزی ، صنعت و گردشگری سه اولویت مهم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

تقویت کشاورزی ، صنعت و گردشگری سه اولویت مهم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛استانداربابیان این مطلب در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گفت : در سال پیش رو ضمن بررسی موانع تولید در کشاورزی و صنعت، به موضوع گردشگری بیشتر پرداخت می شود.
 
 
محمدعلی نجفی با اشاره به بهبود جایگاه گیلان در جدول اشتغال کشور گفت :  در چند سال اخیر جایگاه گیلان از نظر بیکاری از نرخ متوسط کشوری پایین‌تر آمد که این موفقیت‌ با تلاش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم بدست آمده است.
 
 
وی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه‌ی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در گیلان گفت : تا 6 ماه‌ی نخست امسال باید تعداد شرکت‌ها دانش بنیان به 100 شرکت برسد.
 
 
استاندار با اشاره به توانمندی‌های گیلان درحوزه‌ی حوزه آی سی تی افزود : در این خصوص تفاهم نامه‌ای با حضور وزیران تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در گیلان در هفته های آینده امضاء خواهد شد.
 
 
وی با بیان اینکه پارسال بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید جذب شده امسال نیز برای جذب بیشتر سرمایه گذاران تلاش خواهیم کرد.
 
 
محمدعلی نجفی   تصریح کرد: سهم گیلان از تولیدات کشاورزی کشور در چندسال اخیر از 2.8 درصد به 3.3 درصد رسید که رشدی قابل تقدیر است.
 
 
انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.