مهاباد؛

برگزاری دومین همایش اوتیسم در بوکان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان غربی از وجود 87 کودک مبتلا به اوتیسم در این استان در سال جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان غربی از وجود 87 کودک مبتلا به اوتیسم در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 49 نفر تحت پوشش آموزش های مدارس استثنایی قرار دارند.

عیسی محمدی در دومین همایش اوتیسم که در مجتمع مدرسه کودکان استثنایی شهید رجایی بوکان برگزار شد، افزود: آمار واقعی کودکان اوتیسمی بیش از این آمار است و برای شناسایی کودکان اوتیسمی باید کارهای تخصصی و بالینی انجام شود که در این زمینه همکاری اولیا با مسئولان آموزش و پرورش امر بسیار ضروری است.

وی در خصوص تعداد مراکزی که کودکان اوتیسم در آن در سطح آذربایجان غربی تحت آموزش قرار دارند، اضافه کرد: هم اکنون تعداد 49دانش آموزش اوتیسم درمدارس کودکان استثنایی ناحیه یک و2 ارومیه و در شهرستان ها در شهرستان بوکان و خوی افراد اوتیسم را تحت آموزش خود دارند.

وی در خصوص تعداد دانش آموزان اوتیسمی در شهرستان بوکان گفت: در شهرستان بوکان 25 کودک اوتیسمی وجود دارد که 12 نفر از آنها در حال آموزش هستند و مقدمات حضور دیگر کودکان برای آموزش در مدرسه فراهم خواهد شد.

خواندن ترانه های محلی و ملی توسط دانش آموزان اوتیسمی به همراه دیگر کودکان عادی و بیان مشکلات خانواده از دیگر بخش های این همایش بود.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.