اصفهان؛

سرنشینان خودروها، بیشترین مصدومان حوادث رانندگی سال 95 بودند

در سال 95 تعداد 999 مأموریت تصادفی ازسوی اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان انجام شد که 347 نفر از مصدومان این حوادث، سرنشینان خودروها بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته، تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان نطنز به 2 هزار و 854 مأموریت شامل 2 هزار و 237 مأموریت شهری و 617 جاده‌ای اعزام شدند.

حسین مخلصی افزود: از مجموع مأموریت‌های انجام‌شده در سال 95، تعداد 999 مورد مربوط به حوادث رانندگی بود که در این مأموریت‌ها 925 نفر توسط واحدهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان‌های نطنز و شهرهای مجاور منتقل و 38 نفر با تلاش تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه به‌صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز تصریح کرد: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی این شهرستان در سال گذشته، ۳۳۳ نفر موتورسوار، ۲۷۵ نفر راننده، ۳۴۷ نفر سرنشین، ۲۷ نفر عابر پیاده و ۱۷ نفر سایر موارد بوده‌اند.

وی بابیان اینکه در این مدت، از مجموع 1855 بیمار غیر تصادفی، 1410 نفر به بیمارستان منتقل و 314 نفر به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 303 بیمار قلبی، 187 تنفسی، 215 مصدوم ناشی از سقوط، 41 بیمار ناشی از مسمومیت، 28 مصدوم دچار سوختگی و 10 بیمار با مشکل زنان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نطنز استفاده کردند.

مخلصی با اشاره به وقوع 19 حادثه ویژه در این شهرستان در سال 95 شامل تصادفات و گازگرفتگی، افزود: در این مدت، تعداد 2 مأموریت احیای موفق به نام تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: سال گذشته، 569 نفر از شهروندان نطنز ازجمله برادران و خواهران بسیجی، کارکنان ادارات و نهادها، دبیران، دانش‌آموزان، کارکنان و داوطلبان و غنچه‌های جمعیت هلال‌احمر و کشاورزان تحت آموزش‌های طرح بها قرار گرفتند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نطنز گفت: فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از ۴ پایگاه شهری و جاده‌ای، یک اتاق فرمان، ۳۰ نفر کارکنان و ۴ دستگاه آمبولانس فعال شامل 2 دستگاه اسپرینتر ۳۱۴ و 2 دستگاه اسپرینتر ۳۱۵ جدید و همچنین 2 دستگاه آمبولانس اسپرینتر ۳۱۴ و تویوتا هایس ذخیره، به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان است.

وی افزود: شهرستان نطنز با جمعیتی بالغ‌بر ۴۴ هزار نفر در شمال استان اصفهان واقع‌شده است؛ این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و امامزاده (بادرود)، دو منطقه کوهستانی و کویری با جاذبه‌های گردشگری و زیارتی و ۴ شهر است که محل گذر آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان، جاده ترانزیتی تهران – جنوب، راه‌آهن تهران - اصفهان و تهران- جنوب است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.