حسینی منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خودروسازان ارزان‌ترین قطعات را روی خودرو نصب می‌کنند/هیچ نظارتی بر گارانتی خودرو‌ها نیست

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت: در همه کشور‌ها سن گارانتی خودرو‌ها از سن معافیت معاینه فنی بیشتر است.

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در کشورهای مختلف دنیا سن گارانتی خودروها از سن معافیت معاینه فنی بیشتر است.

وی افزود: خودروسازان کشورهای غربی بر اساس لایحه ای برای مقابله با آلودگی هوا، موظفند کنیستر کاتالیست ها که به آلودگی هوا مربوط می شود را تا 8 سال گارانتی کنند و در این میان سن معاینه فنی 2 ساله است.
 
حسینی منش گفت: وقتی سن خودروها بیشتر می شود به تناسب آلایندگی آن افزایش می یابد، در همه جای دنیا کنیستر و کاتالیست و قطعاتی که برای مقابله با آلودگی هوا روی خودرو نصب شده در صورت فرسودگی و خرابی به صورت رایگان تعویض می شود، اما در ایران با مصوبه ای که مجلس به تصویب رساند و به دنبال آن سن معافیت خودروها از معاینه فنی 4 سال شد خودروها بعد از 4 سال از گارانتی خارج شده و هزینه های سنگین آن به دوش مردم است چرا که گارانتی خوردوها در  ایران 2 ساله است و وقتی خودروی تولیدی تا 4 سال به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کند، چگونه از سلامت خودروی خود مطلع شود.

وی افزود: هیچ نظارتی بر گارانتی خودروها نیست، و معمولا خودروسازان ارزان ترین قطعه را همچون کاتالیست روی خودروها  نصب می کنند، به عنوان مثال خودروسازان ارزان ترین کاتالیست را روی خودروی پراید نصب می کنند که در این راستا هزینه یک کاتالیست برای این خودرو  200 هزار تومان است در صورتی که خودروهای خارجی کاتالیست میلیونی روی خودرو نصب می کنند.
 
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در پایان گفت: دستگاه های نظارتی باید خودروسازان را مجاب کنند تا  قطعه بهتری روی خودروی تولیدی خویش نصب کنند و از گارانتی بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
تا چه زمانی قدیمی ترین خودروها رو با بدترین و پایین ترین کیفیت سوار بشیم البته با پرداخت سه برابر قیمت واقعی!!!!!!!!!!
آخرین اخبار