بایرن مونیخ و لستر هم سال گذشته زودتر جشن گرفتند؛

فتاحی: ایران در امنیت کامل است و عربستان بهانه جویی می کند/شاید پرسپولیس فصل بعد را با منفی 6 امتیاز آغاز کند

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: ایران امن ترین کشور دنیاست و اینکه عرب ها می گویند ایران امنیت لازم را ندارد، بهانه ای بیش نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید فتاحی درباره برگزاری زمان جشن قهرمانی پرسپولیس بیان کرد: با توجه به این که پرسپولیس در 3 هفته به پایان لیگ قهرمانی اش را مسجل کرده در بازی آینده مقابلپ دیده جام قهرمانی را به آنها هدیه می‌کنیم. در قانون چیزی وجود ندارد که اگر تیمی چند هفته زودتر قهرمان شد، حتماً جام در هفته اخر به آن تیم داده شود.
 
وی درباره اعتراض مسئولان باشگاه صبا نسبت به این موضوع، گفت: ما در آیین‌نامه آورده‌ایم که دو هفته پایانی مسابقات به طور هم زمان برگزار شود، ولی در مورد اهدای جام قهرمانی قانونی وجود ندارد. حتی در دوره های گذشته لیگ برتر به دلیل این که تا هفته پایانی قهرمان مسابقات مشخص نبود مجبور شدیم 3 جام را به شهرهای مختلف بفرستیم.
 
فتاحی در ادامه عنوان کرد: حرف مسئولان صبا و مربیان این تیم منطقی است، ولی در همه جای دنیا چنین قانونی انجام می‌شود. به طور مثال سال گذشته تیم های لستر سیتی، بایرن مونیخ و حتی پاری سن ژرمن، جشن قهرمانی خود را زودتر از موعد مقرر برگزار کردند. حتی اعلام کرده بودم که مگر لیگ محلات است که بازی آخر سیاه جامگان و پرسپولیس به جای مشهد در تهران برگزار شود. حتی اگر پرسپولیس هم موافقت می‌کرد، ما اجازه انجام چنین کاری را نداشتیم،چرا که هفته آخر سیاه‌جامگان میزبان است و حق طبیعی آن است که در زمین خودش به مصاف پرسپولیس برود.
 
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره عملکرد ضعیف باشگاه‌های ایرانی در آسیا و قرار گرفتن در رتبه هشتم لیگ های برتر آسیایی، گفت: رنکینگی که اعلام شده رسانه‌ای بوده و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آی اف سی چیزی در این مورد برای ما ارسال نکرده اند. معیار انتخاب تا سال 2018 به این شکل بود که 70 درصد عملکرد باشگاه‌ها و 30 درصد عملکرد تیم ملی را مورد بررسی قرار می‌دادند و بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کردند، ولی جلسه‌ای تشکیل شده که عملکرد باشگاه‌ها از سال 2019، 90 درصد و عملکرد تیم ملی 10 درصد روی رنکینگ تأثیرگذار است. خوشبختانه تیم ملی ما در حال حاضر در رتبه اول آسیا قرار دارد و اگر تیم های ما بتوانند به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، همچنان سهمیه 3+1 ایران حفظ می شود.
 
فتاحی درباره این که آیا منشا می‌تواند به پرسپولیس برود یا خیر، اظهار داشت: اطلاع چندانی از این موضوع ندارم،اما او بازیکن پیکان است بهتر است این سوال را از کمیته نقل و انتقالات سوال پرسید، اما در قانون آمده اگر باشگاهی خواستار جذب بازیکنی باشد می تواند از یک ماه پیش از پایان مسابقات از طریق باشگاه با وی مذاکره کند.
 
وی در خصوص گلایه منصوریان از میزبانی نمایندگان ایران در عمان تصریح کرد: باشگاه‌های ما خودشان عمان را به میزبان دیدار با تیم های عربستانی انتخاب کردند اما من هم قبول دارم و اگر تیم‌های ما بتوانند به مراحل حذفی صعود کنند، می‌توانند کشورهای میزبان را تغییر بدهند، چون فاصله از عربستان تا عمان کم است هواداران عربستانی بدون هیچ مشکلی می آیند و تیم های شان را تشویق می کنند، به طور مثال در بازی پرسپولیس با الهلال چقدر تماشاگر به نفع تیم رقیب ایران به ورزشگاه رفت.
 
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: ما از سه تیم ملی مثل عراق، افغانستان و حتی سوریه در ایران میزبانی می‌کنیم و اینکه عربستانی ها می گویند که در ایران امنیت وجود ندارد ببهانه جویی است و مهدی تاج به طور جدی پیگیر رفع این موضوع هست تا بتواند هر چه سریع تر این مشکل را بر طرف کند.
 
فتاحی در خصوص اینکه آیا این احتمال وجود دارد پرسپولیس لیگ را با امتیاز منفی 6 آغاز کند یا خیر،‌اظهار داشت: اگر حکمی از فیفا به دست ما برسد موظف هستیم آن را بدون هیچ کم و کاستی اجرا کنیم، حتی یادم می‌آید زمانی کمیته انضباطی خودمان برای یک تیم این کار را انجام داد.
 
وی در خصوص اینکه بازیکنان خارجی فصل آینده نمی‌توانند به فوتبال ایران بیایند، خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده تیم‌هایی که در فیفا پرونده انضباطی دارند دیگر حق جذب بازیکن خارجی ندارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار