قالیباف مطرح کرد؛

دخالت مردم در امور رمز موفقیت جامعه است/ عده ای به جای انتقاد، تخریب می کنند

شهردار تهران گفت: تمام اولویت و توجه مدیریت شهری به مستضعفان و محرومان است.

دخالت مردم در امور رمز موفقیت جامعه است/ عده ای به جای انتقاد، تخریب می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰۱ پروژه اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ که امروز(دوشنبه) در مجموعه ورزشی کیانشهر برگزار شد، با بیان اینکه همیشه دخالت مردم می تواند رمز موفقیت جامعه باشد، اظهار داشت: مردم در تصمیم گیری برای جامعه خود باید نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: امروزه عده‌ای غیر منصفانه به جای انتقاد از کارهای شهرداری، من را تخریب می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه در ۱۲ فروردین سال ۵۸ ملت ایران نظام مقدس جموری اسلامی ایران را به عنوان هدف بزرگ خود انتخاب کردند، گفت: آن‌ها بر این باور بودند که شهروندان باید در سایه اسلام، قرآن و عترت زندگی کنند و طاغوتیان را از خود دور کنند.

قالیباف با بیان اینکه مردم همیشه در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند، تاکید کرد: بدون تردید مردم در ساز و کار این نظام دخیل هستند، به همین دلیل باید در همه کارها مشارکت معنی دار داشته باشند و سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.

*یک موی کوخ نشین را به کاخ نشین نمی دهیم

قالیباف با تاکید بر اینکه توجه جدی به قشر محروم و مستضعف سر لوحه همه کارها است، گفت: بدون شک یک موی کوخ نشین را به کاخ نشین نمی دهیم.

وی ادامه داد: همه مردم باید در سایه اسلام زندگی معنوی و همچنین رفاه اجتماعی داشته باشند، به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی باید برای سعادت شهروندان بستری مناسب فراهم کند.

قالیباف با اشاره به حضور خود در شهرداری تهران، تصریح کرد: روزی که توفیق خدمت در شهرداری پیدا کردم، اولین نکته‌ای که در دی‌ماه سال ۸۴ گفتم این بود که تعهد می‌دهم که نگذارم فاصله بین شمال و جنوب شهر بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در گذشته نیز عده ای قول داده بودند که فاصله بین شمال و جنوب بیشتر نشود اما هرچه می‌گذشت فاصله شمال و جنوب شهر تهران بیشتر می‌شد.

شهردار تهران با بیان اینکه آن روز عهد کردم که این فاصله بیشتر نشود، گفت: شاهدیم که امروزه این فاصله کاهش یافته است.

قالیباف ادامه داد: بدون شک در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و خدماتی نیز هیچ موقع نگفته‌ایم که تمامی مشکلات رفع شده اما بر اساس کارهای انجام شده مشاهده می کنید که لحظه‌ای برای خدمت کردن درنگ نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای دفاع از مظلومان و محرومان تا جایی که در توان دارم کار می‌کنم و هیچ منتی هم نمی گذارم، تاکید کرد: ما در ۱۲ فروردین ماه که عید بزرگ ملت ایران است قول دادیم که مردم در سرنوشت و تصمیماتی که گرفته می‌شود، تاثیرگذار باشند‌.

شهردار تهران یادآور شد: بدون شک این تصمیم‌گیری تنها در انتخابات نیست، اگرچه انتخابات یکی از مهمترین آن‌ها است.

قالیباف تاکید کرد: اینکه مردم آرای خود را به صندوق بریزند و گوشه ای بنشینند فایده ای ندارد، چراکه قرار ما در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ این بود که مردم با هر گرایش، قومیت، دین و مذهبی در سایه نظام جمهوری اسلامی باید در روند زندگی خود نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به حضور شورایاری‌ها و هیئت امنا در هر محله، تصریح کرد:  شورایاری‌ها و هیئت امنا محله کمترین عیب و نقص را نسبت به مأموران دولتی دارند و بدون پاداشی به مردم خدمت می‌کنند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حق مردم است که از ما توضیح ‌بخواهند، گفت: به برکت آن‌ها سازمان‌های خدمات دولتی در شهر پاسخگو هستند، اگرچه هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم اما مردم در تصمیم‌گیری‌های محله خود نقش تأثیرگذاری دارند.

قالیباف با بیان اینکه زنجیره حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها رمز موفقیت است، تاکید کرد: امروزه مردم را در تصمیم‌گیری‌ها شریک نکردیم و بعد از رأی گرفتنمان آن‌ها را رها کردیم و نگذاشتیم در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند.

وی با بیان اینکه این کشور، ظرفیت‌های زیادی در بعد مالی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: چند روز قبل درباره افزایش ظرفیت‌ها گفتم و آن حرف بسیار دقیق بود، اگرچه عده‌ای بر آن انتقاد کردند که البته انتقاد طبیعی است اما عده‌ای تخریب کردند که آن منصفانه نیست‌.

* "مدیریت کشور" خسته، نشسته و بسته است

شهردار تهران ادامه داد: اگر از این حرف نیز برداشت اشتباهی کردند، اشکال ندارد اما نکته مهم این است که کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد.

 قالیباف اضافه کرد: بدون شک زمانی که مدیریت، خسته، نشسته و بسته باشد و فقط افراد خاصی را بر روی کار بیاورد باید هم با مشکلات فعلی مواجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که در قوه مجریه روحیه‌ای نیست طبیعی است که در شرایط اقتصادی ما، گرانی، بیکاری وجود داشته باشد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروزه عده ای در جامعه هستند که شغل ندارند، گفت: متاسفانه عده‌ای نیز شغل دارند اما کاسبی ندارند که این امر ثمره یک مدیریت ضعیف است.

قالیباف با بیان اینکه نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، یادآور شد: مدیریت باید با خرد جمعی، تکیه بر نیروهای جوان تصمیم بگیرد و کار را پیش ببرد ولی این حوصله وجود ندارد که خود دلیل چالش کشور است.

وی با بیان اینکه باید اجازه بدهیم مردم در همه سطوح در مسائل مدیریتی نقش داشته باشند، تاکید کرد: نباید دولت بر اموری که مردم می‌توانند فعالیت کنند، دخالت کند اما هر روز مشاهده می کنیم که دولت کارها را از مردم می‌گیرد و به عده قلیلی می‌دهد که این امر دلیل نداشتن روحیه تحول و علت عقب ماندگی است.

شهردار تهران تصریح کرد: در لحظات سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت ماه قرار داریم و باید نمایندگان خود را برای شورای شهر و قوه مجریه انتخاب کنیم.

قالیباف ادامه داد: بدون شک این ملت برای کسانی که توان اجرایی، روحیه تحول و استفاده درست از ظرفیت‌های مادی را دارد افتخار آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به فقرا و مناطق محروم باید اولویت ما باشد، گفت: در یک دوره چهار ساله موضوعات و چالش‌های مهمی مثل بیکاری، بی‌رونقی و مشکلات را ماه به ماه و سال به سال حل خواهیم کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: بدون تردید گزارش‌های مثبت آن را ارائه خواهیم داد تا به یک نقطه قابل قبولی برسیم و مردم از این فشارها رهایی یابند.
 
 *۱۴۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۵/ افتتاح اتوبان شهید شوشتری طی ۲۰ ماه آینده
 
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت اتوبان شهید شوشتری؛ اظهار داشت: عملیات احداث این بزرگراه شروع شده و در خصوص آن نیز با سازمان نیروهای مسلح توافقاتی انجام شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی ۲۰ ماه آینده این بزرگراه به اتمام خواهد رسید تا مشکلات موجود را کاهش دهد.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۱۰۱ پروژه شهرداری منطقه ۱۵، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه پروژه های این منطقه شده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه ها بخشی از کمبودهای خدمات رفاهی مردم برطرف خواهد شد، گفت: دو پروژه دولت آباد و بزرگراه شهید شوشتری به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون زیر ساخت های لازم برای پروژه پل دولت آباد انجام شده و این پل در تابستان افتتاح می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم مستضعف صاحبان اصلی این نظام هستند، گفت: باید اولویت ها را مد نظر قرار دهیم و به آنها توجه کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار