رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

تولید ملی برابر با کاهش افسردگی، رکود و تنبلی در جامعه/ ۳۰۰ هزار شغل برای روستاییان ایجاد می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: افزایش تولید ملی می‌تواند کشور را روی پای خودش نگه دارد و رکود، تبلی و سستی را از جامعه بزداید.

سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این چند سال توجه همه دستگاه های اجرایی، قانونگذاری، قضایی و نهادها را به اصلی‌ترین، اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مسئله کشور جلب کردند و باید خداوند را شکر کرد که ایشان توجه ویژه‌ای را به این موضوع دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله تولید و اشتغال دو مسئله مهم و اساسی در هر کشوری است، گفت: اگر هر کشوری تولید ملی و محصولاتش را بیشتر عرضه کند، نشان می‌دهد که اقتصادش فعال تر است و مردمانش در امر کار و سازندگی نقش و فعالیت دارند و می‌توانند برای سایر کشورها هم تعیین‌کننده و اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: موضوعی که مقام معظم رهبری توجه ویژه ای را نسبت به آن داشته اند مسئله مهمی است که می‌تواند کشور را روی پای خودش نگه دارد و رکود و تبلی و سستی را از جامعه بزداید.

رضوی با اشاره به اینکه تولید ملی به معنای کاهش افسردگی، سستی و تنبلی و افزایش نشاط  و شادابی و فعالیت در جامعه است، تأکید کرد: در جامعه ای که کار و فعالیت باشد خطر کمتر است و مسائل اخلاقی با توجه به اثر تربیتی کار در روح انسان‌ها رو به رشد خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، افزود: اشتغال امروز یکی از مسائلی است که هر خانواده‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین مسئولان باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که سهم خانواده‌ها در اشتغال زیاد شود.

وی در پایان گفت: در دستگاه‌هایی که به بخش روستاها مرتبط می‌شوند برنامه ریزی شده تا در سال 96 حدود 300 هزار شغل برای روستاییان ایجاد شود و محصولات آنان با آموزشی که در جهت بهبود بسته‌بندی ها داده شد قابلیت عرضه به دیگر کشورها را داشته باشند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار