مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد خبر داد؛

پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال مستمری به سرپرست خانوار‌های روستایی استان

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد گفت: سرپرست خانوار‌های روستایی ۶۵ میلیارد ریال مستمر دریافت کردند.

پرداخت  بیش از ۶۰ میلیارد ریال مستمری به سرپرست خانوار‌های روستایی استانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد گفت: کشاورزان، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری می‌توانند عضو این صندوق اجتماعی شوند.

 ابراهیمی تعهدات دراز مدت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد را در قبال بیمه شدگان، حمایت از قشر کشاورز و دامدار و همچنین پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است افزود: این صندوق در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی به منظور بهره مندی قشر روستایی، کشاورز و عشایر تشکیل شده است.

 ابراهیمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۵ میلیارد ریال مستمری در استان یزد به سرپرست خانوار‌های روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: جمعیت مشمول این صندوق را در استان  با توجه به محدودیت سنی ۱۸ تا ۵۰ سال، ۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۲۲ هزار نفر در این صندوق بیمه پرداخت کردند که بیش از ۳۸ درصد ضریب نفر زایی بیمه در استان یزد است.

ابراهیمی گفت: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می‌شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند.

وی میزان پرداخت حق بیمه در صندوق یاد شده را ماهیانه بین حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۵۰ ریال اعلام کرد و افزود: دولت نیز در نقش کارفرما معادل ۲ برابر این رقم را پرداخت می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

سرپرست خانوار‌های روستایی استان یزد ۶۵ میلیارد ریال مستمری دریافت کردند

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار