معجزه طب سنتی در درمان لوزه سوم/ لوزه سوم را بدون جراحی درمان کنید

یک متخصص طب سنتی قرقره دهان به وسیله بابونه شیرازی را یکی از روش‌های موثر در رفع التهابات و تورم لوزه سوم دانست.

معجزه طب سنتی در درمان لوزه سوم/ لوزه سوم را بدون جراحی درمان کنید
محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ناحیه خلف دهان  اظهار داشت: در ناحیه خلف دهان لوزه کامی، سوم، حلق و حنجره قرار گرفته‌اند. افرادی که دچار التهابات در ناحیه خلف دهانی شده‌اند باید با استفاده از موادی که خاصیت ترمیم و ضدعفونی‌کنندگی دارند دهان خود را قرقره کنند.

وی بیان کرد: محلول‌های بابونه شیرازی یکی از ترکیبات موثر در رفع التهابات و بهبودی عفونت‌های پیوژن (چرک‌زا) لوزه سوم محسوب می‌شود. برای این منظور افراد باید بابونه شیرازی را در آب بجوشانند و پس از ولرم شدن جوشانده آن، دهان خود را روزانه ۲ تا سه بار با استفاده از این محلول شستشو دهند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه محلول‌های بابونه شیرازی علاوه بر درمان در پیشگیری از میکروب‌های حاصل از عفونت‌های پیوژن نیز اثرگذار هستند، عنوان کرد: محلول‌های نمکی نیز با تغییر دادن pH ناحیه خلفی دهان از رشد میکروب‌های چرک‌زا در این قسمت جلوگیری می‌کنند.

مینایی افزود: افرادی که مبتلا به التهابات در ناحیه خلف دهانی هستند باید آب ولرم را وارد بینی خود کرده و سپس آن را تخلیه کنند. قرقره ناحیه خلف دهانی به وسیله دمکرده برگ یا بذر مورد نقش موثری را در بهبودی تورم لوزه سوم ایفا می‌کند. همچنین بذر مورد سبب تسکین دردِ التهابات قسمت خلف دهانی نیز می‌شود.

وی یادآور شد: التهابات و تورم لوزه سوم می‌تواند در برخی موارد توام با درد یا تب باشد. همچنین گاهی این تورم به حدی است که عمل بلع به سختی صورت می‌گیرد. اگر افراد به خاطر عفونت بیش از اندازه مبتلا به تب شده باشند برای رفع این مشکل اشخاص باید یک قاشق چایخوری روغن بنفشه را در نصف لیوان آب ولرم حل کنند و سپس دهان خود را به وسیله این محلول قرقره کنند.

مینایی یادآور شد: شستشوی دهان با روغن بنفشه علاوه بر کاهش تب و التهاب از بروز سرفه نیز جلوگیری می‌کند. همچنین ماساژ موضعی بدن با روغن بنفشه نیز تاثیر بسزایی در رفع تب دارد.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
از دست این لوزها خیلی اذیتم هیچ نمیتونم بخورم نمیدونن چ کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حتما بستنی بخورید
بستنی خیلی سریع خوب میکنه
امتحان کنید حتما نتیجه اش رو می بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کسی بوده بچه اش از طب سنتی واقعا لوزه سومش خوب شده باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
من لوزه م قرمز شده و خیلی درد دارم یک آمپول دگزا و یک آمپول پنیسیلین 1200000000و قرص اموکسی سیلین و سفالکسین استفاده کردم ولی الانم با ناراحتی میتوانم آب دهانم رو قورت بدهم آیا گردنم رو گرم نگه دارم یا خنک
Iran (Islamic Republic of)
گلچین
۱۸:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۷
عالی ولی باید عمل هم کرد
آخرین اخبار