وزیر اسبق اطلاع رسانی سوریه: سوریه به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین هدف تروریسم بین المللی است

وزیر اطلاع رسانی اسبق سوریه اعلام کرد سوریه به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان، هدف تروریسم بین المللی و توطئه غربی ها قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مهدی دخل الله» وزیر اطلاع رسانی اسبق سوریه در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک گفت: سوریه با استعمارگری جدیدی که از ابزار تروریسم برای کشتار و ویران کردن سوریه و از بین بردن استقلال این کشور استفاده می کند، مبارزه می کند.

دخل الله افزود: سوریه بدهی خارجی ندارد و به صندوق بین المللی پول نیز بدهی ندارد بنابراین اعمال فشار بر این کشور و تغییر سیاست های آن بسیار دشوار است.

وی در ادامه گفت: مردم سوریه امروز با استعمار و تروریسم به معنای واقعی کلمه می جنگد. امروز سوریه با دو تروریسم دست به گریبان است یکی تروریسم دولتی است و حمله موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات سوریه در فهرست این تروریسم قرار دارد و دوم تروریسم گروه های مسلح تحت حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع عربی است.

وزیر اسبق اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد حمایت سوریه از مقاومت فلسطین و لبنان علیه اسرائیل یکی از علل اصلی توطئه غربی ها علیه سوریه است. از سوی دیگر کشورهای غربی و استعمار نو ، استقلال سوریه را برنتافتند و با ایجاد جنگی ویرانگر و نابودی تاسیسات زیربنایی سوریه که در منطقه بهترین بود، شیوه جدیدی را برای جنگ اقتصادی ایجاد کردند.

دخل الله خاطرنشان کرد تا زمانی که مردم سوریه مقاومت کنند شکست این کشور بعید است. غربی ها و در راس آن ها آمریکا بعد از شش سال محاصره اقتصادی و تحریم سیاسی و حمایت همه جانبه از تروریست ها نتوانستند به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار