فراهم شدن ۱۴۵ هزار فرصت شغلی در مناطق ویژه کشور

مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور از فراهم شدن ۱۴۵ هزار فرصت شغلی در مناطق ویژه کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛جعفر آهنگران مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور صبح امروز در پنل تخصصی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی که در راستای همایش فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری استان برگزار شد با بیان اینکه ۱۴۵ هزار فرصت شغلی در مناطق ویژه کشور فراهم شده است گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی کارکرد موفقیت آمیز دولت یازدهم است و باید کارگروه محور شرق در مناطق آزاد و ویژه تشکیل شود.

وی افزود: بنیانگذار مناطق ویژه اقتصادی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. 

مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مناطق آزاد با مناطق ویژه شباهت زیادی دارد و تقریبا یکی است گفت: مأموریت اصلی مناطق تمرین ساز و کارهای خاص در یک منطقه و تعمیق به دیگر نقاط کشور است که مسئولیت آنها پیوند با اقتصاد جهانی با کمترین مقررات است و بعد از دوران دفاع مقدس اقتصاد ما با این پدیده‌ها آشنا شد.

آهنگران با بیان اینکه عمده تفاوت منطقه آزاد و مناطق ویژه این است که درصد معافیت مالیاتی آنها کمتر است افزود: مناطق آزاد از 20 سال معافیت مالیاتی برخوردارند اما مناطق ویژه بین 7 تا 13 سال معافیت مالیاتی دارد.

وی بیان کرد: تفاوت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با مناطق آزاد در بحث مالیاتی کم است و لغو روادید در مناطق آزاد دیگر تفاوتی است که بین مناطق آزاد و مناطق ویژه وجود دارد.

معاون امور هماهنگی مناطق ویژه کشور گفت: دیگر تفاوت مناطق آزاد و ویژه این است که در منطقه ویژه مدیریت توسط بخش خصوصی اداره می‌شود اما در مناطق آزاد مدیریت توسط بخش دولتی است. 

آهنگران بیان کرد در مدت 9 ماهه اول سال گذشته کارکردهای اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه و آزاد را داشتیم و هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در مناطق ویژه و بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان در مناطق آزاد بوده است.

وی با بیان اینکه گاهی اتهاماتی به مناطق آزاد و ویژه وارد است که می‌گویند این مناطق سکوی واردات شده است افزود: در جواب این ادعاها باید گفت در 9 ماهه سال گذشته 15 میلیارد دلار صادرات از مناطق ویژه و تنها 5 میلیارد دلار واردات انجام شده است که در این مدت 145 هزار فرصت شغلی در مناطق ویژه فراهم شده است.

معاون امور هماهنگی مناطق ویژه کشور اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی کارکرد موفقیت آمیز دولت یازدهم است و در حال حاضر 27 واحد تولیدی در این منطقه داریم که با فعال شدن بیشتر منطقه می‌تواند در آینده نزدیک در شرق کشور، منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی الگو باشد و کارگروه محور شرق در مناطق آزاد و ویژه تشکیل شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.