رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک :

کسب مالیات غیرعادلانه موجب تعطیلی کسب و کار می شود

شیرازی گفت:بیکاری هزینه های زیادی را به کشور و دولت وارد می کند و کسب مالیات عادلانه ،به ایجاد اشتغال کمک می کند در مقابل کسب مالیات غیرعادلانه موجب تعطیلی کسب و کار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر اظهار داشت: از یکسال پیش وزارت صنعت موظف شد سامانه جامعی را برای تجارت کالا طراحی و اجرا کند که کار نهایی در هفته گذشته به اتمام رسید و هم اکنون منتظر ابلاغ آن برای اجرایی شدن هستیم.

وی افزود: در گام نخست، این طرح برای کالای وارداتی اجرایی می شود به این صورت که کالای وارداتی بعد از ثبت سفارش باید بارکد بگیرد به این ترتیب قابل رهگیری می شود.

شیرازی گفت: با اجرایی شدن این طرح، سازمان های ذی ربط می توانند کالای مورد نظر را رهگیری کنند، از سوی دیگر از طریق این سامانه کالای قاچاق به سهولت از کالای اصلی قابل شناسایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا به امروز پوشاک قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شد اما امروز هر کالایی باید صاحب بارکد باشد، کالایی که این بار کد را ندارد قاچاق محسوب شده و قابل پیگرد قانونی است.

وی گفت: تاکنون شناسایی پوشاک قاچاق، نه در سطح خرده فروشی بلکه حتی در سطح کلی هم قابل شناسایی نبود زیرا نمی توانستیم ثابت کنیم که کالای مزبور با برگه سبز منطبق است یا خیر اما با این کدگذاری نیروهای انتظامی به آسانی می توانند پوشاک وارداتی و یا حتی تولید داخل را به آسانی رصد کند.

شیرازی گفت: گمرک سامانه جامعی را طراحی کرده که به صورت الکترونیکی است، به این ترتیب پوشاکی که وارد و یا تولید می شوند دیگر نمی تواند قاچاق باشند و فضا برای بهبود شرایط کسب و کار مهیا می شود.

وی افزود: پوشاکی که در کشور به فروش می رسد موظف به ارائه شناسنامه است، ما پیش بینی هایی را برای جلوگیری از تقلب در بارکدها طراحی کرده ایم که در هنگام اجرا می توان به نواقص آن پی برد و رفع کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: کد شبنم به درستی اجرا نشد و متاسفانه مورد سوء استفاده قرار گرفت، مسئولین باید ضمانت اجرایی آن را تضمین کنند، با استمرار در اجرای این طرح می توان نواقص را برطرف کرد و جلوی شکست طرح را بگیرد.

وی اظهار داشت: همه ما مسئولیم تا این فضای گرمی که موجب شده تا تولید کننده و مصرف کننده به اجناس ایرانی توجه ویژه نشان دهند حفظ کنیم و دولت نیز باید موانع را رفع کند.

شیرازی گفت: تولید کننده باید به مواد اولیه دسترسی کامل داشته باشدهمچنین واحدهای صنفی در رکود کامل هستند و مالیات یکی از این دلایل ای وضعیت محسوی می شود، فضای مالیات باید حفظ شود و اینکه تولیدکننده همیشه بلاتکلیف است مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده است.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده نگرانی های زیادی را در حوزه اشتغال ایجاد کرده، یک تولید کننده مجبور است انواع عوارض را بپردازد که با وجود رکود موجود، زمینه ساز تعطیلی تولیدی ها و مغازه ها شده و عملا به افزایش بیکاری در کشور دامن زده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: بیکاری هزینه های زیادی را به کشور و دولت وارد می کند اما کسب مالیات عادلانه ، به ایجاد اشتغال ایجاد می کند، در مقابل کسب مالیات غیرعادلانه موجب تعطیلی کسب و کار می شود.

شیرازی افزود: برخی مسائل مانند حق بیمه کارگر جزو مسائل قانونی است که می تواند در مجلس یا هیئت دولت اصلاح شود اما مالیات در کشور ثبات ندارد و سالانه رشد می کند در حالی که تولیدکننده و فروشنده با توجه به رکود موجود، فروش ندارد که بخواهد مالیات ها و عوارض هایی که سالانه گران تر می شوند را بپردازند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار