معاون فنی سازمان حفظ نبابات خبر داد؛

طغیان‌ ملخ‌های بومی در گیلان

ابطالی گفت: در مناطق کوهستانی گیلان جمعیت ملخ افزایش یافته و حالت طغیانی پیدا کرده است که طی چند روز گذشته عملیات مبارزه با این آفت شروع شد.

طغیان‌ ملخ‌های بومی در گیلانیحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نبابات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از طغیان ملخ‌های بومی در استان گیلان خبر داد و گفت: در مناطق کوهستانی گیلان جمعیت ملخ افزایش یافته به طوری که حالت طغیانی پیدا کرده است.

وی افزود: تا این لحظه عملیات مبارزه در 3 هزار هکتار اراضی مناطق نامبرده شده از سوی سازمان حفظ نبابات در حال انجام است که باتوجه به رشد سریع این آفت پیش‌بینی می‌شود که بیش از 15 هزار هکتار از مزارع و مراتع این مناطق نیاز به اجرای عملیات مبارزه دارند.

ابطالی با اشاره به اینکه بحث مبارزه مربوط به دولت است افزود: سم و اعتبارات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای انجام مبارزه با ملخ‌های بومی در اختیار استان قرار گرفته و همواره تمهیدات و تجهیزات لازم برای شرایط بحرانی‌تر دیده شده است.

ابطالی با بیان اینکه ستاد بحران برای مبارزه با این آفت ورود کرده و درحال کمک‌رسانی است ادامه داد: قبل از باردار شدن این آفت جمعیت آن می‌بایست کنترل شود چرا که در غیر این صورت امکان هجوم آن به سایر استان‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار