سلیقه‌ای برخورد کردن بیمه‌ها با هزینه‌های چشم پزشکی

یک متخصص چشم گفت: بیمه‌ها در خصوص هزینه‌های چشم پزشکی سلیقه‌ای عمل کرده و همین امر باعث بروز مشکلاتی در بین خانواده‌ها شده است.

سلیقه‌ای برخورد کردن بیمه‌ها با هزینه‌های چشم پزشکی
حسین آقالو متخصص چشم در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حساسیت‌های فصل بهار اظهار داشت: در فصل بهار به دلیل گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان سبب بروز آلرژی و حساسیت‌های مختلفی در چشم از جمله ریزش اشک،‌ قرمزی و تورم پلک می‌شود.

وی بیان کرد: هنگامی که یک جسم خارجی وارد چشم می‌شود و یا در زمان استفاده از مواد شوینده این مواد به داخل چشم ریخته می‌شود در اولین مرحله باید سریع این عضو حساس را با آب سرد شستشو داد و سپس و به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

آقالو ادامه داد: برای پیشگیری از عیوب انکساری در کودکان و یا بروز بیماری آب مروارید در بزرگسالی باید سالی دوبار به چشم پزشک مراجعه کرد.

وی عنوان کرد: بچه‌ها را باید از بدو تولد و بین سنین 4 تا 10 سالگی سالی یکبار نزد چشم پزشک برده تا والدین از سالمی این عضو حیاتی‌ کودک خود مطمئن شوند.

آقالو تاکید کرد: تعرفه چشم پزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی معقول نیست و متاسفانه بسیاری از هزینه‌های آن را بیمه‌ها قبول نمی‌کنند.

وی یادآور شد: رابطه پزشک با بیمار در مسئله مالی باید حل شود که متاسفانه بیمه‌ها با این مساله سلیقه‌ای عمل کرده و همین امر سبب بروز مشکلاتی در روند درمان می‌شود.
 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار