شمار تلفات پناهجویان در دريای مديترانه در 2017، از مرز 1000 نفر گذشت

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد شمار پناهجویانی که از ابتدای سال 2017 تاکنون در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند، به 1073 نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شمار مهاجرانی که از ابتدای سال 2017 تاکنون در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند، از هزار نفر گذشت.

حادثه دردناکی که هفته گذشته همزمان با عید پاک در سواحل ایتالیا برای مهاجران غیرقانونی روی داد، میزان تلفات آنها را در دریای مدیترانه که در سالهای اخیر اصلی‌ترین گذرگاه مهاجران غیرقانونی به اروپا شده است، از هزار نفر فراتر برد.

کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه خود تصریح کرد در روزهای اخیر بیش از 8 هزار و 500 مهاجر غیرقانونی در آبهای مدیترانه نجات داده شده‌اند اما گفته می‌شود نزدیک به یکصد تن از این مهاجران جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند. این حادثه شمار مهاجرانی را که از ابتدای سال در آبهای مدیترانه کشته یا ناپدید شده‌اند به رقم یک 1073 نفر رساند.

به رغم اجرای برخی تدابیر منطقه‌ای از جمله عملیات سوفیا -که کشورهای اروپایی به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی در مدیترانه به ویژه در سواحل لیبی به اجرا گذاشته شده‌اند- هجوم آوارگان به کشورهای اروپایی به ویژه سواحل ایتالیا از طریق دریای مدیترانه آن طور که انتظار می‌رفت، کاهش نیافته است. این  عملیات بیست و دوم ژوئن سال 2015 به اجرا گذاشته شد با این حال در 3 سال گذشته نیز به طور متوسط هر سال 150 هزار مهاجر غیرقانونی برای رفتن به اروپا از مدیترانه عبور کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار