تبریز؛

پاکسازی قوریگل بمناسبت روززمین پاک در استان

همزمان با دوم اردیبهشت روز زمین پاک، مراسم نمادین پاک سازی محوطه تالاب بین المللی قوریگل با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مسئولین، مردم و دانش آموزان شهرستان بستان آباد برگزار شد.

پاکسازی قوریگل بمناسبت روززمین پاک باحضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز؛در این مراسم قاسمس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بااشاره به اینکه تالاب بین المللی قوریگل یکی از مهمترین مراکز زیست محیطی منطقه است و نقش زیادی در تلطیف آب وهوا و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی دارد گفت: بدلیل اهمیت تالاب درروز زمین پاک بصورت نمادین پاک سازی تالاب قوریگل دردستورکار قرارگرفته است.
 قاسمی همچنین بااشاره به اینکه کیسه های پلاستیکی به دلیل غیر قابل تجزیه بودن ، یکی از آفتهای اصلی وتهدیدهای محیط زیست در کشور است افزود:  برای جایگزینی کیسه های قابل تجزیه در طبیعت برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته و امیدواریم بافرهنگ سازی مناسب استفاده از این کیسه ها و بسته بندیها بجای بسته بندیهای پلاستیکی در بین مردم نیز موجب شود خسارتهای وارده به طبیعت کاهش یابد.
وی درادامه وضعیت فعلی تالاب قوریگل را ازنظر حجم آب نسبت به سال گذشته مناسب ارزیابی کرد وگفت: خوشبختانه با بارندگیهای مناسبی که در سال گذشته داشتیم و همچنین افزایش میزان آب وارده به تالاب از طریق کانال آبرسانی صبرلو چای ، تالب بین المللی قوریگل از نظر میزان آب در وضع مطلوبی نسبت به سال گذشته قرار دارد.
بدر شکوهی فرماندار بستان آباد هم در این مراسم افزایش تعدی و دست کاری انسان در محیط زیست را خطرناک برشمرد وگفت: بسیاری از مشکلات و بلایایی که دامان انسانها را می گیرد ناشی از همین دست اندازی و تعدی به طبیعت و محیط زیست است .
 شکوهی در ادامه وجود تالاب بین المللی قوریگل رایکی از ظرفیتهای مناسب برای توسعه گردشگری و صنعت توریسم در منطقه برشمرد و تاکید کرد: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در تالاب قوریگل یکی از 4 محور اصلی سند تدبیر و توسعه شهرستان است که با جدیت دنبال می شود.
 شکوهی همچنین استفاده از ظرفیت مردم و سازمانهای مردم نهاد در زمینه حفظ و نگهدای و همچنین احیای محیط زیست را بسیار مفید وضروری خواند و ادامه داد: مشکلات زیست محیطی با دستور و بخشنامه قابل حل نیست و باید با فرهنگ سازی و بااستفاده از حضور مردم به مقابله بااین آفت هاپرداخت.
در این مراسم تعدادی از دانش آموزان، معلمان و سازمانهای مردم نهاد پسماندها وآشغالهای محوطه تالاب قوریگل را جمع آوری کردند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.