تاج: تیم های بدهکار نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند/ احتمال داشت ایران از جام جهانی روسیه محروم شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم های ایرانی که در فیفا پرونده انضباطی دارند تا زمان مشخص نشدن تکلیف این پرونده ها نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند.

تاج: تیم های بدهکار نمی توانند بازیکن خارجی جذب کنند/ احتمال داشت ایران از جام جهانی روسیه محروم شودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی تاج درباره ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی از سوی تیم های بدهکار لیگ برتر اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشگاه های بدهکار تا زمانی که در فیفا پرونده مالی داشته باشند، نمی توانند بازیکنان خارجی جذب کنند. در واقع آن ها برای جذب بازیکنان خارجی باید تکلیف پرونده های انضباطی خود را مشخص کنند.

بدهکاران داخلی برای جذب بازیکن باید بخشی از بدهی خود را پرداخت کنند

وی افزود: البته برخی تیم ها هم هستند که با وجود بدهکار بودن، در فیفا هیچ پرونده ای ندارند. این تیم ها برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان جدید باید بخشی از بدهی خود را به بازیکنان و مربیان داخلی پرداخت کنند. این شرایط باید به گونه ای ادامه پیدا کند که بدهی تیم های بدهکار به صفر برسد.


نمی توانیم مانع ورود تیم های بدهکار به لیگ برتر شویم

تاج ادامه داد: حدود 25 درصد بدهی تیم های بدهکار تسویه شده است. با توجه به اینکه به جز 2 تیم، تمام باشگاه های لیگ برتری بدهکار هستند، نمی توانیم مانع ورود این تیم ها به لیگ برتر شویم بلکه باید با استفاده از شیبی ملایم، روند تسویه حساب ها انجام شود. هر باشگاهی که قصد جذب بازیکن جدید را دارد باید به ازای مبلغ قرارداد این بازیکن، بخشی از دیون خود را هم پرداخت کند. به صورت مثال اگر مجموع قراردادهای یک تیم به 20 میلیارد تومان برسد، آن تیم باید یک سوم از این مبلغ را به عنوان بدهی خود پرداخت کند.

برای صعود به دور دوم جام جهانی 2018 برنامه ریزی می کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد برنامه های این فدراسیون برای راهیابی شاگردان کی روش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: در جلساتی که با کی روش داشتم به این نتیجه رسیدیم که تیم ملی می تواند به مرحله دوم جام جهانی صعود کند. قرار است پیش از بازی با ازبکستان یک دیدار دوستانه برگزار کنیم. پس از این دیدار هم سمت و سوی برنامه های ما در راستای جام جهانی است و طبق برنامه ریزی کی روش، حریفان تدارکاتی تیم ملی به گونه ای یش بینی شده اند که به آماده سازی تیم ما در راه جام جهانی کمک می کنند. امیدواری زیادی داریم که تیم های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ما از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنند. درمورد تیم فوتبال ساحلی و فوتسال نگرانی خاصی نداریم چراکه آن ها تیم های پنجم و سوم جهان هستند اما به هر حال حفظ کیفیت فعلی این تیم ها به تلاش نیاز دارد.

احتمال حضور تماشاگران روی دیوارهای ورزشگاه آزادی در دیدار استقلال- الاهلی وجود دارد

تاج درباره فروش بلیت هزار تومانی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی برای بازی استقلال و الاهلی امارات نصریح کرد: امروز با افتخاری صحبت کردم و نظر شورای تامین این است که بلیت ها رایگان نباشد. مخالفت این شورا به فدراسیون فوتبال هم ابلاغ شده است. البته 1000 تومان هم قیمت بالایی نیست و احتمال دارد مانند بازی ایران و چین بار دیگر تماشاگران روی دیوارهای ورزشگاه آزادی بنشینند.

بلیت 1000 تومانی باید کارشناسی شود

وی افزود: استقلال حق دارد از تماشاگران خود در این بازی استفاده کند و مزیت ما نسبت به تیم های همین تماشاگران هستند اما نباید وضعیت به گونه ای پیش برود که ورزشگاه آزادی لبریز از جمعیت بشود. برهمین اساس قطعا در بازی استقلال و الاهلی بلیت فروشی انجام می شود اما قیمت و تعداد بلیت های این بازی باید ارزیابی بشود.

بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار ایران و چین شایعه است

تاج درباره احتمال بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار ایران و ازبکستان بیان کرد: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده و هرچند جریمه ایران قطعی است اما بدون تماشاگر برگزار شدن دیدار با ازبکستان شایعه است. با توجه به مضروب شدن کمک داور بازی ایران و چین، امکان داشت، بازی تعطیل و ایران سه بر صفر بازنده اعلام شود.

احتمال داشت ایران از جام جهانی محروم شود

وی افزود: اگر بازی ایران و چین نیمه تمام باقی می ماند، احتمال داشت ایران از جام جهانی محروم شود و حتی تکلیف دیدار با ازبکستان هم نامشخص بود. به هر حال جریمه های فیفا سنگین شده و درحالی که تیم ملی ایران با 200 هزار دلار، پنج اردو برگزار می کند باید به دلیل این تخلف دست کم 150 هزار دلار پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چگونه می توان از حوادث مشابه دیدار ایران و چین جلوگیری کرد، گفت: اگر در ورزشگاه آزادی از گیت های امنیتی استفاده شود، می توان از ورود ترقه به این ورزشگاه جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بدین هرکی ترقه میاره بزنن به ... بیافته
آخرین اخبار