میرسلیم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وضعیت بغرنج رکود اقتصادی را در کوتاه مدت باید بهبود بخشید/باید از فرار مغزها جلوگیری کرد

یک کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:یکی از این سیاست‌های غلط در کشور مهار تورم بدون توجه به بحث رکود درعرصه اقتصادی بود.

سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه حضورش در سازمان صدا و سیما جهت ضبط برنامه تبلیغاتی خود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این برنامه به معرفی برنامه‌ها و اقدامات خود صحبت کردم.
 
وی افزود: در این برنامه در زمینه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی که منجر به این شد که بتوانیم نمونه‌های واقعی را در زمینه پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی عملی کنیم صحبت شد و امیدوارم با اتکا به این تجربیات واقعی و مناسب که خودمان بانی آن بودیم بتوانیم کشور را از رکود نجات دهیم.
 
میرسلیم در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش جهت اشتغال‌زایی و خروج از رکود چیست، گفت: بنده در این مورد به صورت مفصل در برنامه‌ها با مردم صحبت خواهم کرد اما اکنون پیرامون اقدامات خود در حوزه اقتصاد مقاومتی صحبت کردیم و گفتیم با تشکیل شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه افزود: برون‌گرا بودن به لحاظ مبادلات تجربی از ویژگی‌های اقدامات اقتصادی است اما همواره برون‌گرا بوده‌ایم و در کشور ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد و نمونه‌های خوبی در دسترس است که بتوانیم از شرایط رکود خارج شویم.
 
میرسلیم همچنین در مورد برنامه‌اش پیرامون نگاه به درون در کشور تصریح کرد: قطعا نگاه به درون از نقاط مثبت ما است و در این زمینه پس از انقلاب رشد خوبی در کشور داشته‌ایم و حیف است که افراد نخبه به خارج از کشور سوق دهیم و باید از فرار مغزها جلوگیری کرد و زمینه فعالیت‌شان در کشور مهیا کنیم که نگاه به درون سرمنشا اتفاقات خوبی در کشور خواهد بود و معتقدم در کشور امکانات بی‌نظیری وجود دارد اما ما قدر ان را ندانسته‌ایم.
 
وی در مورد اولین اقدامش در صورت رای آوردن در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اهتمام خود را بر شکوفایی رشد کشور خواهیم گذاشت و این رشدی که اکنون اعلام می‌شود بر اساس درآمد نفتی است که ما اصلا آن را قبول نداریم.
 
میرسلیم افزود: استخراج نفت را پیش از انقلاب را نیز داشتیم و قرارمان بر این بوده که از نفت خود به عنوان یک مزیت اقتصادی استفاده کنیم و در زمینه پتروشیمی اقدامات مناسبی صورت نگرفته و باید مزیت‌های کشور برای تولید و اشتغال به کار گرفت.
 
وی در پاسخ به این سوال که در صورت رای اوردن اولین اقدامات‌تان چه خواهد بود گفت: در کوتاه مدت باید وضعیت بغرنج رکود در اقتصاد را بهبود بخشید و کشور را از رکود خارج کرد و در اولین اقدام یک اقدام ضربتی پس از آن اقدامی برای تثبیت اوضاع خواهیم داشت تا بتوانیم با تثبیت اقتصادی کشور اوضاع اشتغال را بهبود بخشیم.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال دغدغه عمومی مردم چیست، تصریح کرد: مشکل اساسی، اتخاذ سیاست‌های غلط در کشور است و یکی از این سیاست‌های غلط مهار تورم بدون توجه به بحث رکود در کشور بود و مهار تورم توسط دولت باعث پایین‌ آمدن رغبت سرمایه‌گذاران شد و ضرری که از رکود در کشور متحمل شدیم کمتر از ضرر تورم نبوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.