کرمانشاه؛

باید برای اشتغال زایی به دنبال ایده های جدید و خلاقانه باشیم

استاندار كرمانشاه گفت: برای اشتغالزايی در استان به دنبال بهره گيری از طرح ها و ايده های جديد و خلاقانه هستيم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ا اسدالله رازاني در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با بیان اینکه بيكاري مشكل اول كشور و همچنين استان كرمانشاه محسوب مي شود، اظهار كرد: كرمانشاه طي دهه هاي اخير از معضلي ريشه دار به اسم بيكاري رنج برده و هميشه از نرخي بالا در اين زمينه برخوردار بوده است.

اين مقام عالي استان با تاكيد بر لزوم تغيير روال هاي موجود در زمينه اشتغالزايي تصريح كرد: بايد اين روال هاي موجود كه نتوانسته اند طي اين سال ها تغييري در وضعيت نامطلوب فعلي ايجاد کنند، به تدريج تغيير یابد.

وي خاطرنشان كرد: براي حل اين مشكل بايد به دنبال به گارگيري طرح ها و ايده هایی جديد و خلاقانه اي باشيم كه بتوانند فرصت هاي شغلي جديدي را براي جوانان كرمانشاهي فراهم كند و در آينده شاهد اتفاقات دلگرم كننده اي در اين عرصه باشيم.

رازاني افزود: يكي از راهكارها انجام فراخوان براي گردآوري ايده هاي كارآفرين و اشتغالزا از كارشناسان و صاحب نظران اين عرصه در سطح جامعه است و دراين راستا بايد از مردم بخواهيم ايده هاي خود را ارايه دهند و در ادامه از ايده هاي برتر تقدير كنيم و به دنبال اجرايي كردن آن ها باشيم.

استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش به تشريح نمونه هاي موفق كارآفريني در كشور پرداخت و گفت: هم اكنون بخش عمده اي از مبل هاي عرضه شده در بازار تهران، در ملاير توليد مي شوند. اين ظرفيت به تازگي و طي دهه هاي اخير در ملاير ايجاد شده و اشتغال زايي بسياري را در پي داشته است.

وي ادامه داد: طي اين سال ها قم با وجود كويري بودن به عنوان يكي از توليدكنندگان لبنيات كشور محسوب مي شود و شهرك هاي بزرگ دامپروري در اين شهرستان ايجاد شده اند. جالب اينكه اين مجموعه ها علوفه و دام هاي مورد نيازخود را از استان هاي ديگر تأمين مي كنند.

اين مقام عالي استان با تاكيد بر اين نكته كه بايد به دنبال اجرايي كردن چنين طرح هايي باشيم، عنوان كرد: بايد به سمت اجراي طرح هاي جديد و اشتغال زا در حوزه هايي مانند مبل سازي، ايجاد شهرك هاي دامپروري و پرورش طيور، شهرك هاي گلخانه اي و توسعه بخش هايي نظير اين باشيم.

رازاني حوزه گردشگري را از جمله بخش هاي اشتغالزا معرفي كرد و گفت: در اين حوزه به ازاي ورود هر پنج گردشگر خارجي و يا 15 گردشگر داخلي يك شغل ايجاد مي شود كه اين رقم بسيار قابل توجهي است.

وي تصريح كرد: اداره کل ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري استان بايد با يك برنامه ريزي مناسب به دنبال گردآوري و ارايه طرح ها و پيشنهادات خلاقانه در زمينه توسعه گردشگري استان در حوزه هاي مختلف مانند بوم گردي باشد.

 انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار