در پی شهادت تعدادی از مرزبانان؛

استاندار سیستان و بلوچستان سرکنسول پاکستان را احضار کرد

استاندار سیستان و بلوچستان سرکنسول پاکستان در استان را احضار کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هاشمی استاندار خطاب به محمد رفیع  سرکنسول پاکستان گفت : اگر ملاحظات همسایگی و همجواری نبود، سرکوب اشرار با مختصر اعمال اراده برگرفته از قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کار دشواری نیست.


علی اوسط هاشمی گفت: برای تولید امنیت در ایران و بویژه در سیستان و بلوچستان خیلی زحمت کشیده شده و خسارتهای زیادی پرداخت کردیم و برای دولت و ملت ایران اسلامی پذیرفتنی نیست که به راحتی بر دستاوردهای حاصل سرمایه ها و خون شهیدان صیانت از امنیت خدشه وارد شود.

وی افزود: شک نداریم که جریان ضد انقلاب پناهگاه امنی در سرزمین شما دارند و به راحتی به سلاحهای مخرب و سنگین دسترسی داشته و با استفاده از غفلت دولت و مرزبانان پاکستانی احساسات مردم ما را جریحه دار می کند.

استاندارگفت: صبر و مدارا کردن هر دولتی حدی دارد،شب گذشته که حادثه در مرز میرجاوه رخ داد آثار خون سرباز اسیری که به سمت بلوچستان پاکستان بردند بر زمین کشور شما نشسته است و مرزبان شما با وجود مشاهده خون حاصل از  جنایت  اشرار ولی حاضر نشده صورتجلسه کند در صورتی که براساس حقوق مرزبانان 2 کشور همسایه وظیفه اشان ثبت و گزارش وقایع مثبت و تلخ است.

وی گفت: مرزبانان ایران با مشخص شدن راه خروج اشرار در همان ساعات نخست حادثه از طرف پاکستانی درخواست سرکوب و یا تشکیل تیمی با مشارکت طرفین  می کند ولی مرزبان شما تمکین نمی کند ؛این عدم تمکین در دستگیری اشرار زمینه ساز ناهنجاری های فردی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما نمی توانیم به این بیندیشیم که امنیت پاکستان را بطور کامل امنیت خودمان بدانیم و راه را بر هر گونه تحرک احتمالی ببندیم به گونه ای که خیال دولت پاکستان نسبت به مرز ایران راحت باشد.

وی افزود: اختلافات شما با کشورهای دیگر بر ما پوشیده نیست ، هم شما به ارزش امنیت مرز ایران با کشورتان واقف هستید و هم ما واقفیم ولی صیانت از مرز برای اسباب توسعه باید دو طرفه باشد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
این اتفاقها برای ما جای تاسفه