سرانه تخت بیمارستانی در کشور یک و هفت دهم برای هر یکهزار نفر که این تعدا در مراغه نصف سرانه کشوری است .

بحران كمبود تخت بيمارستاني در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : بيمارستان اميرالمومنين ، يكي از دو مركز درماني فعال در مراغه ، این روزها به خاطر کمبود فضا جوابگوي حجم بيماران مراجعه کننده نيست .
احمدی افزود : ظرفیت اسمی این بیمارستان یکصد نفری ، که به خاطر نیاز شهرستان ، به 130  تخت ارتقا یافته ولی تا 160 نفر بیمار پذیرش می شود.
وی با بیان اینکه روزانه 250 تا 300 نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند افزود : به خاطر کمبود فضا  بخش از بیماران بستری به اجبار در سالن بخش ها بستری می شوند .
وی گفت: علاوه از جمعيت 260 هزار نفر مراغه ، نزدیک به 30 درصد بیماران بستری این بیمارستان شهروندان شهرهاي همجوار مراغه هستند.
 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود : با وجود تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی وتلاش پرسنل بيمارستان براي رسيدگي به بيماران ، پذيرش بيش از ظرفيت بيمار ارائه خدمات مطلوب را دچار مشكل كرده است .
احمدی با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در کشور برای هر یک هزار نفر ، یک و هفت دهم تخت است افزود : تعداد تخت های بیمارستانی در مراغه نصف استاندارد کشوری است .
وی گفت : تكميل بيمارستان 160 تختخوابي سينا تنها راه براي حل مقطعی مشكل تخت بيمارستاني در مراغه است و تكميل اين طرح 20 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد .
شهرستان مراغه با 260 هزار نفر جمعیت دو بیمارستان با حدود 230 تخت دارد که یکی از این بیمارستانها برای زنان و ، کودکان و نوزادان است .
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.