رشت؛

انتخاب نامزدهای اصلح توسط مردم با بصیرت

مردم نامزدهای پاکدست، دارای تخصص و برنامه برای شوراها انتخاب کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛استاندار گیلان صبح امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت : مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ی شهر و روستا هستند را برگزینند.
 
محمد علی نجفی افزود: شوراهای شهر و روستا یکی از نمادهای مدیریت حکومت مردمی در جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی به نهادینه شدن شوراها در دولت اصلاحات علیرغم مخالفت های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز همه طالب این اندیشه مردمی هستند.
 
استاندار  گیلان به اهداف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر واگذاری امور به مردم و سفارشات امام راحل درخصوص مردم سالاری دینی اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در روز عید مبعث در دیدار مسئولان نظام به لزوم حضور پررنگ مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید داشتند که نشان از باور و اعتقاد نظام جمهوری اسلامی به اهمیت شوراها دارد.
 
محمدعلی  به حضور موثر شوراها در مدیریت شهری و روستاها اشاره کرد و  اظهار داشت: از سال 82 تا 95 میزان 10 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به دهیاری های کشور کمک شده که سهم دولت یازدهم بالای 73 درصد و میزان 7 هزار و 300 میلیارد است.
 
وی  به 6 هزار مصوبه‌ی شوراهای شهر استان اشاره و خاطر نشان کرد : شوراهای روستاهای استان نیز برای توسعه‌ی این بخش 32 هزار مصوبه داشتند که بخش اعظم آن اجرایی شده و باقیمانده‌ی آن نیاز به زمان دارد.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه بعضاً ارتباط شوراهای با مدیران دولت و استان فاصله دارد افزود : در این میان گاهی برخی از شوراها به مصوبات سازمان شهرداری‌ها نیز توجه نمی‌کنند.
 
محمدعلی نجفی افزود : اعضای شوراها باید همانند فرمانداران و مدیران استان از چگونگی حرکت ریلی استان مطلع باشند و کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.
 
وی تصریح کرد : شوراها باید در جریان آمار و ارقام عملکرد استان که براساس اعلام مرکز آمار است و در شهر و روستا مشاهده می‌شود قرار بگیرند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.