چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم؟

توصیه آیت الله حق شناس درباره چگونگی چله نشینی زیارت عاشورا را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه انسان‌ها در زندگی به مشکلات و موانعی برخورد می‌کنند که برای توسل به به باری تعالی، از ائمه اطهار راه می‌جویند. یکی از مسیر هایی که بیش از هرچیزی بندگان به آن پناه می‌برند آیات الهی، مناجات و ادعیه هایی است که از جانب خداوند و امامان معصوم است.

همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد سرداران کربلا، با توجه به روایت آیت الله عبدالکریم حق شناس در این گزارش به چگونگی چله نشینی زیارت عاشورا اشاره می‌کند.
 
آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس، یکی از سالکان و عارفان الهی است که توجه به توصیه‌های اخلاقی و عرفانی ایشان نیز می‌تواند در مقاطع مختلف زندگی برای ما راهگشا باشد یکی از این دستورالعمل‌ها در خصوص نحوه دعا کردن است که درباره قرائت زیارت عاشورا توصیه‌هایی ذکر شده است.

آنچه که در ادامه می‌آید چله زیارت عاشورا به شیوه آیت‌الله حق‌شناس است:

شاگردانش می‌گفتند: آیت‌الله حق‌شناس به طور معمول با سه عمل حاجت‌های مادی و معنوی خود و دوستانش را می‌گرفت:

اول: با چله زیارت عاشورای امام حسین (ع)

دوم: با روضه و اشک بر شیرخواره سیدالشهدا حضرت علی‌اصغر (ع)

سوم: با تمرکز و مراقبه بر حضور قلب در نمازهای واجب و دعای بعد از نماز:
 
چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم؟ 

شاگردانش می‌گفتند: آیت‌الله حق‌شناس به این چله زیارت عاشورای امام حسین (ع) اعتقادی کامل داشت.

آیت‌الله حق‌شناس بر این باور بود که با این چله زیارت عاشورای امام حسین (ع) می‌توان به حاجت‌های بسیار بزرگ و نشدنی دست یافت.

شاگردانش می‌گفتند: آیت‌الله حق‌شناس معتقد بود برای رسیدن به حاجت و مقصودی خاص، اگر این چله درست و همراه با شرایطش به جای آورده شود رد شدنی نیست و اگر هم برای رسیدن به این حاجت به خیر و صلاحتان نباشد، آن را به شکلی به شما حالی خواهند کرد.

شاگردانش می‌گفتند: حاج آقا معتقد بود اگر به شما حالی کنند رسیدن به این خواسته و حاجت به خیر و صلاحتان نیست و با این حال، شما بر آن پافشاری کنید، از خاصیت‌ها و ویژگی‌های این چله شگفت و مجرب آن است که در بسیاری از موارد، باز هم خواسته و حاجتتان را به شما خواهند داد! فقط امکان دارد عوارضی ناخواسته را که به علل و معلول‌های ماورایی برمی‌گردد، برای شما به همراه داشته باشد.

شرایط و توصیه‌های این چله

مرحوم حق‌شناس این روش از چله زیارت عاشورا را از مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی فرا گرفته بود و خودش نیز شرایطی را از اخبار و روایات و مکاشفاتش استنباط کرده بود.

بزرگترین اصلی که آیت‌الله حق‌شناس بر آن پافشاری داشت، عزم و اراده چهل روزه بر مراقبه از اعمال و ترک محرمات و انجام واجبات بود، به خصوص مراقبت از زبان، زبانی که در این چهل روز قرار است کلمات و بندهای زیارت عاشورای امام حسین (ع) بر آن جاری شود، باید پاک و ظاهر باشد.

مرحوم حق‌شناس می‌فرمود:: اگر کسی در این چهل روز مواظبت بر ترک محرمات و انجام واجبات به خصوص مراقبه از ترک گناه‌های زبانی نداشته باشد و این چله را با بقیه شرایطش به جای آ‌ورد، من به هیچ وجه تضمین نمی‌کنم به حاجتش برسد.

بنا بر توصیه‌های آیت‌الله حق‌شناس معتقد بود: همین که آدمی در این چهل روز تصمیم و اراده حقیقی بر ترک محرمات و انجام واجبات داشته باشد. کافی است و این شرط زیاد هم سخت نیست من خودم بار‌ها به آدم‌های معمولی، این چله زیارت عاشورا را توصیه کرده‌ام، در چند مورد بعضی از آن‌ها پس از چهار پنج روز آمدند و با خوشحالی و شعف از من تشکر کردند و اعتراف کردند فقط سه چهار روز بوده که این چله زیارت عاشورا را شروع کرده بوده اند که حاجت‌هایشان به آن‌ها داده شده است.

آیت‌الله حق‌شناس معتقد بود که در این چله، بعد از شرط اهتمام بر ترک محرمات و انجام واجبات، بعضی امور توصیه اکید است و بهتر است حتماً رعایت شود:

- خواندن زیارت، چهل روز پشت سر هم و مستمر باشد.

- خانم‌های محترمه در ایامی خاص که نمی‌توانند نماز‌ها را به جای آورند، در آن روز‌ها یکی از نزدیکان و آشنایانشان را راضی کنند به جای آن‌ها این زیارت را به جای آورد تا چله و استمرار چهل روزه منقطع شود.
 
چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم؟

- همه زیارت و دیگر اعمال باید یکسره و بدون فاصله خوانده شود؛ یعنی نباید زیارت و اعمالش را تقسیم کرد و بخشی را در ساعتی و بخشی دیگر را در وقتی دیگر انجام داد.

- کلمات و عبارات صحیح و درست ادا شود.
 
- حرف نزدن در بین خواندن زیارت عاشورا (بعضی می‌گفتند با توجه به طولانی بودن این عمل، در صورت ضرورت ان شاءالله حرف‌های ضروری خللی ایجاد نمی‌کند).

* سایر مسائلی که بهتر است در چله زیارت عاشورا مورد توجه قرار گیرد، اما اگر مقدور نشد، ان شاءالله مشکلی نیست:

- اولین روز از چله زیارت عاشورا، چهارشنبه باشد.

- این زیارت روز‌ها خوانده شود؛ یعنی از صبح بعد از طلوع آفتاب تا عصر قبل از غروب آفتاب. (بعضی‌ها رعایت این شرط را لازم برشمرده‌اند).

- به جز همسر و اعضای خانه، دیگران از این چله باخبر نشوند.

(حاج آقا تأکید می‌کرد: قبل از شروع بهتر است همسر را در جریان بگذارید و او را نیز توجیه کنید تا حد امکان دیگران از این امر مطلع نشوند)

- در این چهل روز، هر روزه به نیت سلامتی حضرت بقیه‌الله امام زمان (عج) صدقه‌ای پرداخت شود.

دستورالعمل و شیوه به جای آوردن این چله زیارت عاشورا

این شیوه زیارت عاشورا از دو بخش تشکیل شده است. دومین بخش درست همان روشی است که در زیارت‌نامه‌ها و مفاتیح‌الجنان ذکر شده است؛ بنابراین فقط اولین بخشی که به طور معمول حداکثر ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، به آن اضافه می‌شود.
 
 چگونه چله زیارت عاشورا بگیریم؟

بخش اول:

- صد مرتبه تکبیر می‌گویید. (الله‌اکبر)

- لعن و سلام‌های زیارت عاشورا را یک بار می‌خوانید؛ یعنی از «اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و ...» تا انتهای «السلام علی الحسین و علی علی‌بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.») این دو بخش در قسمت‌های پایانی زیارت عاشورا قرار دارد و قبل از هر دو بخش نوشته است: پس صد مرتبه می‌گویی: ...، اما شما در این قسمت، این دو فقره معروف به لعن و سلام را فقط یک مرتبه می‌خوانید (- خواندن زیارت عاشورا از ابتدای زیارت تا ابتدای این دو فقره لعن و سلام.

- خواندن دو رکعت نماز به نیت هدیه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع).

- دوباره صد مرتبه تکبیر گفتن.

بخش دوم:

خواندن زیارت عاشورای امام حسین (ع) به همان روشی که در مفاتیح الجنان آمده است؛ یعنی زیارت عاشورا را از ابتدا تا انت‌ها با همان صد لعن و صد سلام که در متن زیارت مکتوب است می‌خوانید. به هیچ وجه دو رکعت نمازی را که بعد از زیارت وارد شده است، یادتان نرود؛ زیرا این دو رکعت نماز، از اجزای زیارت عاشورای امام حسین (ع) محسوب می‌شود و باید خوانده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عشقعلی
۲۱:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
سلام دوستان. اگر می خواهید چله زیارت عاشورا بگیرید حتما توصیه می کنم از اپلیکیشن عشقعلی استفاده کنید. چون که گروه های چهل نفره درست می کنه و هر روز به یکی از اعضا اختصاص داره و اعضای چله برای حاجت های اون شخص دعا می کنند. اپلیکیشن عشقعلی رو می تونید ازکافه بازار یا گوگل پلی و یا سایت عشقعلی دریافت کنید. التماس دعا
United States of America
معصومه
۰۶:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
من واقعا گرفتارم مشکل بزرگی برای پسرم پیش اومده دعا کنید که من حاجتم روا بشم دوست دارم این چله رو بگیرم ولی نمیدونم که تو زمان خاص چکار کنم چون چله قطع میشه وکسی هم ندارم تو اون دوران این کار رو برام انجام بده برام دعا کنید خدا کمکم کنه واین عذاب از خانوادم دور بشه خدایا به تمام حاجت مندان کمک کن وحاجتشون رو بده انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
سلام اگر ناخودآگاه تعداد سلام ها رو بیشتر از ۱۰۰ تا بدیم باید از اول شروع کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
سلام دوستان این یک دعای مجرب است من خودم این دعا خواندم وتجربه کردم و حاجت خودم را گرفتم رد خور نداره میتونید امتحان کنید یا علی
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۶:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام دوستان .ان شاالله خداحاجت همه حاتمندان رو بده واسه اونایی که نظرشونو خوندم دعا میکنم که به حاجتشون برسن.و ازتون میخوام که شما هم برای حاجت گرفتن من دعا کنید.به حق امام حسین.ع .من شرایطم جوریه که نمیتونم چله به روش حق شناس بگیرم ..به همون روش ساده انجام میدم ی سلام به نیت صد سلام وی لعن به نیت صد لعن..اخرشم ۲ رکعت نماز هدیه به امام حسین ع ان شا الله اگه حاجت روا شدم میام میگم....التماس دعا از همه دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ryhanh
۲۱:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام علیکم
دوستان خانم بزرگواری هستن که برای گذران زندگیش
نایب میشن برای هر نوع چله ایی
نماز قضا میخونن و روزه قضا برای اموات
اگر که خواستین با با ایدی زیر در ایتا هماهنگ کنین
Mh_1998
Iran (Islamic Republic of)
ryhanh
۲۱:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام علیکم
دوستان خانم بزرگواری هستن که برای گذران زندگیش
نایب میشن برای هر نوع چله ایی
نماز قضا میخونن و روزه قضا برای اموات
اگر که خواستین با با ایدی زیر در ایتا هماهنگ کنین
Mh_1998
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
میشه یک ائمه چله زیارت عاشورا معرفی کنین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
میشه یک ائمه چله زیارت عاشورا معرفی کنین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
سلام ببخشید میشه برای چهل روز نایب گرفت این زیارت عاشورا آقای حق شناس رو انجام بده یا حتماخودم باید انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمازی که ور این چله باید خوانده شود مانند نماز صبح است یا فرق میکند
Iran (Islamic Republic of)
حیا
۱۰:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
من جایی خوندم که وقتی می خواهیم حاجت بزرگ بگیریم انشالله باید تمام شرایط رو کاملا انجام بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
من جایی خوندم که وقتی می خواهیم حاجت بزرگ بگیریم انشالله باید تمام شرایط رو کاملا انجام بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام پس چرا جواب سوالامونو کسی نمیده
Iran (Islamic Republic of)
محتاج دعا
۱۹:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
با سلام و درود خواهش میکنم جواب سوالم رو بدین به دلیل مشکلات زیاد و خیلی ناجوری که دادم میخوام چله ی زیادت عاشورا را شروع کنم اما دومشکل وجود داره ۱ داشتن ماهواره در خونه که البته خیلی نگاه نمی‌کنم ولی به هر حال بعضی مواقع روشن هست و بقیه استفاده می‌کنند و ۲ اینکه با یکی از دوستان صمیمیم که رفت و آمد داریم ایشون سگ دارن و خیلی وقتا من اونجا میرم و دستی سر و روی سگ میکشم یا خونه ی ما میاد آیا با وجود این دو مساله بازم میتونم چله ی عاشورا بگیرم برای رهایی از مشکلم انشالله و نجات همه از شر مشکلات و فرج اماممان انشالله
Hong Kong
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سلام اگه تونستین دعای علقمه رو هم بعد از هربار که این اعمال رو انجام دادین بخونید
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۲:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید اینکه گفته شده برای انجام اعمال ازطلوع خورشید تا غروب اگرکسی کاری داشته باشه در طول روز واین اعمال بعد نماز صبح تا قبل طلوع آفتاب انجام بده آیا چله خراب مبشود؟ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
خب اینکه میگید کسی جز اعضاب خانواده متوجه نشه که ما چله گرفتیم اون روزای دوران قاعدگی رو اگه اعضای خانواده نتونن واسمون بخونن به کی بگیم بخونه؟ به بقیه بگیم بخون ولی نگیم چله داریم؟ این خیلی سواله واسم
Sweden
زهرا
۰۳:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام. ببخشید من این قسمت را متوجه نشدم.
٫٫خواندن زیارت عاشورا از ابتدای زیارت تا ابتدای این دو فقره لعن و سلام٫٫. یعنی نباید این ها را بخوانیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اینجا اینطوری گفته، ولی جاهای دیگه دیدم گفتن که باید یکبار لعن و سلام رو بخونید بعدش نماز...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اگر مجبور شدیم از شهر بیرون شویم ونمازمان شکسته شود آیا چله باطل می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۸:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۹
سلام لطفا توروخدا خدا کسی جوابم رو بده دوتا حاجت دارم باید ایا دوبار چله رو انجام بدم یا یک بار کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام برای دو عدد حاجت باید دوبار چله را انجام داد؟
Iran (Islamic Republic of)
مب
۲۳:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ترو خدا برام دعا کنید چله گرفتم جواب نگرفتم تازه ازم سرد شد ترو خدا هرکی حاجت گرفت برا منم دعا کنه
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۸:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام مشکلی نیست بعد از نماز صبح بخوانیمش؟
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۸:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام
ببخشید اگر کسی زودتر از چهل روز ختم زیارت عاشورا حاجت بگیره آیا نیاز هست زیارت رو تا روز چهلم ادامه بده یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۳:۵۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر اره باید تا روز اخر تلاوت بشه
Iran (Islamic Republic of)
مب
۲۰:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چهل روز زیارت عاشورا رو خوندم ولی یه بار زیارت عاشورا خوندم صدتا الله اکبر دو رکعت نماز ... الان 3روز ازش گذشته ولی حاجتمو نگرفتم شروع کردم به درس خوندنش ترو به حق امام حسین برا منم دعا کنید به کسی که دوسش دارم برسم خانوادش بگذرن از قضاوتایی که کردن راجبم
Iran (Islamic Republic of)
جواد سربی
۱۳:۱۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام‌ لطفا منو راهنمایی کنید
صدلعن و صدسلام باید کامل بگیم یا میشه صدبار جمله اخرلعن و سلام راصدبار بگیم
مثل اللهم العنهم جمیعا
ومثل السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولادحسین وعلی اصحاب الحسین
Iran (Islamic Republic of)
نهال
۱۴:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
ببخشید اشکال داره زیارت عاشورا رو بعد از نماز صبح بخونیم چون من به مدت چهل روز همین کارو میکردم؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
کلا بعضی افراد شانس و اقبال دارن زیارت عاشورا پاسخ میده بهشون و برای بقیه این طور نیست بنظرم می رسه اگه دوستان خوش شانس لطف کنن و بعد از اینکه برای خودشون چله میگرن برای دوستان حاجت داد،گرفتار چله بگیرن بسیار پسندیده و انساندوستانه هست اگه این کار رو انجام بدیم مشکلات افراد زیادی حل میشه بخاطر این که اذیت نشن دوستان معمولی بخونن ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
من نتیجه گرفتم از چله های زیارت عاشورا
Iran (Islamic Republic of)
a
۲۳:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
۱- صد مرتبه تکبیر(الله اکبر )
۲- یک مرتبه لعن آخر زیارت عاشورا ( اللهم العن اول ظالم … )
۳- یک مرتبه سلام آخر زیارت عاشورا ( السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی …)
۴- قرائت زیارت عاشورا از اول تا ابتدای صد لعن( اللهم العن اول ظالم … )
۵- دو رکعت نماز هدیه بمحضر حضرت سیدالشهدا علیه السلام
۶- صد مرتبه تکبیر ( الله اکبر )
۷- قرائت زیارت عاشورا از اول تا انتها همراه با صد لعن و صد سلام
۸- دو رکعت نماز زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام اگه همیشه چله رو بعد از نماز صبح بخونم مشکلی داره؟قبل از طلوع افتاب منظورم
Iran (Islamic Republic of)
نُها
۲۳:۳۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام دوبخش باید باهم باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام
بله اول بخش اول بعد بخش دوم رو انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام علیکم.چله زیارت عاشورای حق شناس رو بگیر هر حاجتی ولو خلاف طبیعت و به ضرر شما باشه و غیرممکن ، به شما داده میشه. فقط شرطش اینه پاک باشی و گناه نکنی نماز اول وقت بخونی و محرمات رو ترک کنی. غیبت.. بد حجابی و زخم زبان و چشم چرانی و دل شکستن و... مانع میشه.. به والدین هم بیش از پیش احترام بذارید. اول تعجیل در ظهور و سلامتی مولایما مهدی در نظر بگیرید سپس حاجت خودتون رو به حضرت سیدالشهداء بگید تا از خدا براتون بگیره. رد خور نداره داداش جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
میشه بگین که بخش اول رو باید بخونیم یا بخش دوم رو یا هر دو
Iran (Islamic Republic of)
Fariba
۲۲:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام.
دوستان خواستم بگم به شخصه تاحالا نشده چله بگیرم ولی حاجتمو نگرفته باشم هیچوقت هیچوقت از رحمت خدا ناامید نشید و حتما ایمان قلبی داشته باشید که حاجتتون برآورده میشه. آدم مذهبی نیستم ولی بهتون میگم هرموقع دلتون شکست برید جلو در سید الشهدا.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
وقتی چله زیارت عاشورا رو میخونی نباید به کسی بگی و کسی بفهمه. باید بین خودت و خدا و امام حسین باشه. از شرایطش همینه. لطفا توجه کنید. اول حاجتت تعجیل در فرج اقا امام زمان باشه بعد حاجت خودت رو بگو. هر روز هم اندازه وسع و توانت از ۱۰۰۰ تومن تا هرچی که میتونی صدقه بده برای سلامتی آقا امام زمان در طول این چله
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۷:۲۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دو روز دیگه تا پایان چلم مونده اضطراب دارم یعنی حاجت ام براورده میشه بیام بگم.من قبلا سه روز تو خیابون جلو حرم امام حسین خوابیدم تو سرما اما حاجت روا نشدم اگه اینبار نشم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام،من چهل روز زیارت رو خوندم نمیدونستم شرایطی هم داره تا اینکه چهل روز تموم شد خدا لطف کردو حاجت روا شدم، ولی بعد ازون حال روحی خوبی پیدا کردم، یه شب جمعه سر نماز داشتم با صاحب الزمان دردودل میکردم یهو به دلم افتاد که یه برادر شهید واسه خودم انتخاب کنم اون شب شهید ابراهیم هادی رو بعنوان برادر و رفیق انتخاب کردم وبعد ازون روزانه زیارت عاشورا میخونم همه اینها لطفی بود که خدا بعد ازون چله بمن عطا کرد و روحیه ام خیلی بهتر شده
Germany
زهرا
۰۰:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام وعرض ادب می خواستم ببینم اکه زیارت رو شبها بخونیم اشکال داره چون روزها وقت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۱۵:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام خانمها در هنگام عذرشرعی چگونه باید نماز را بخوانند؟
با تشکراز پاسخگوییه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من چله رو هرروز سر ساعت خاصی میخونم .امروز نتونستم همون ساعت بخونم چند ساعت دیرتر خوندم آیا چله باطله ..ترو خدا اگه کسی میدونه جواب بده ..خیلی مهمه
Czechia
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
نه عزیزم تایم خاصی نمی خواد هر ساعت بخونی قبوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
میخواستم بدونم آیا گوش کردن به موسیقی چله رو باطل میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
یعنی دوبار زیارت عاشورا بخونیم!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
باسمه تعالی/18 مرتبه عالی معنوی که در دعای عاشورا نهفته است چیه؟ تعداد افراد منتسب به حضرت رسول الله ص در کربلا شهید شدند، چندنفر بودند؟ آیا تناسب تعداد آنان با تعدادحروف بسم الله الرحمان الرحیم،19 نفر صحیح است؟
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۳:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چله عاشورا رو چطور باید خوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اصلا یادم نمیاد چه روزی شروع کردم، خیلی از شرایطشو انجام ندادم فقط روز عرفه تموم شدحالا قبوله یا نه ولی مطمئنم حاجتمو گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام من چله گرفتم اصلا نمیدونستم شرایطش چطوریه، فقط تا چهل روز زیارت عاشورا رو خوندم نتیجه هم گرفتم ولی ایا قبوله؟
Iran (Islamic Republic of)
متوسل
۱۶:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نماز زیارت فقط باید نیت زیارت باشه یا با اداب مخصوص خونده بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اصل نیته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدزاده
۲۱:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
حتما بايد از روز چهارشنبه شروع كرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۴۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نه ولی اگه اینطور باشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام باید هر دوتا بخش رو انجام داد یا فقط یکی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
س.ع
۰۱:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام من ۴۰ روز یاسین خوندم برای رهایی از مشکلاتی که تو زندگیم بود شاید فقط یکی دوبار از دلم رد شد که خداوند همسر خوب قسمتم بکنه ولی اصلش برای رهایی از مشکلات بود .۴۸ تمین روز خواستگار اومد جور شد ولی به جدایی کشیده شد بنظرتون جزو همون اتفاقات ماورایی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
هایده محمدی
۱۵:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام .امروز بیست و هفتمین روز از چلمه ولی لک دارم باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنیین
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۲:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام توروخدا به داد برسین..من در روز وقتم نمیرسه زیارت عاشورا رو همونطور دقیق بخونم و حاجتم هم خیلی مهمه میشه زیارت عاشورا رو چهله بزارم هرروز یه بار به روشی ساده تر بخونم یعنی نخوام صدتا لعن و اینا بفرستم؟چون واقعا به این چهله اعتقاد دارم و وقت کافی متاسفانه ندارم..الان هم چندروز عقب افتاده باید دوباره بگیرم..توروخدا هرکسی میدونه بگه..و اینکه میشه چهله رو تغییر داد؟
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۱:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. من دوتا حاجت خیلی بزرگ دارم. خیلی هم براشون دعا میکردم تا قبل از این. اما یهو با این چله آشنا شدم و اصلا فکرشم نمیکردم چنین چیزی وجود داشته باشه. هربار هم که تو کانال آقای حق شناس حاجت روایی میذارن دلم میگیره میگم خدایا یعنی میشه به حق امام حسین یه روزی منم برم به آقا سید حبیب زاده بگم آقا سید منم حاجت روا شدم ب حق امام حسین. یه جورایی فکر میکنم که خود آقا امام حسین خواستن من با این چله آشنا بشم. بلکه هم دلم آروم بگیره هم حاجت روا بشم. امیدوارم همینطور باشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چند روزی هست که این چله را شروع کردم . امیدوارم بحق آقا سیدالشهدا این توسلات مورد قبول واقع بشن و بدون هیچ بیماری بتوانیم امسال هم مثل سالهای قبل در محرم و صفر عزاداری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۷:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام میبخشید یسوال درمورد نحوه چله خوندن دارم آقاسید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالیه منکه دقیقا روز چهلم حاجتمو گرفتم سادم خوندمش بدون صدبار توصیه میکنم هر کی حاجت مهم داره حتما متوسل بشه به سیدالشهدا
Iran (Islamic Republic of)
حلما
۱۰:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
منم میخواستم این چاه رو‌شروع کنم ولی بخاطر شغلم احساس میکنم اونجوری که باید نمیشه
من تکنسین اتاق عملم و موقع سرعمل رفتن باید آستینمون تاارنج بالا بزنم و اسکراب کنم که همکار مرد هس و ممکنه ببینه یا اینکه سرعمل اینقد نزدیک بهم وایسیم‌که دستمون به دست هم بخوره و ...
اینا مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهید
۱۲:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بببخشید سوالی برام پیش اومده
توی بخش اول گفتید که صد مرتبه تکبیر میگیم و بعدش اون صد لعن و سلام ها رو یبار میخونیم از اول تا اخر بعد دو رکعت نماز به نیت هد یه به امام حسین و سپس دوباره صد مرتبه تکبیر میگیم



اما توی بخش دوم هم گفتید خواندن زیارت عاشورا با همان صد لعن و صد صلوات



الان باید هر دو بخش رو انجام بدیم یا فقط یکی از بخش هارو انجام بدیم کافیه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر بخشی
۲۳:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام . من تمام عمال ۴۰ شب بجا اوردم اما جواب نگرفتم چه کنم محتاج دعایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
آیا باید حتما برای چله صد لعن هارو بگیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
بله حتما باید خوند
United States of America
فاطمه
۲۱:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
میشه چله را برای دوحاجت گرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
طیبی
۱۵:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ممکنه یک نماز رو برای دو حاجت خوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
sara
۲۳:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام.وقت بخیر.حتما باید چهل روز باشه.اعمال را نمیده روزی دو بار یا سه بار انجام داد و مجموع چهل بار بشود؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نه نه اصلا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام،میشه بنابه صحبت امام هادی فقط درلعن وسلام،یه قسمت کوچکی را صدبارگفت؟لطفا امروز جواب بدید،ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
zari
۱۸:۰۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
واقعا حقیقته من که نتیجشو دیدم بهش ایمان دارم
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۲۰:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
میشه برام دعا کنید ؟ خسته شدم از بغض و گریه
Iran (Islamic Republic of)
ممممممم
۱۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
اقا من وقتی شروع میکنم به خوندن، بابام که مریض هست، دو سه بار صدام میزنه و باید برم پیشش و حتی گاهی میبرمش دسشویی و وسط دعا ده بیست دقیقه گرفتار میشم.
یه مشکلی دارم که اعصابم رو خورد میکنه برای همین هم چله گرفتم، وقتی هم بابام صدام میزنه، چون باعث میشه نتونم اون دستورات رو دقیق انجام بدم، اعصابم خورد میشه و بداخلاقی میکنم؛ بعدش از اون طرف هم بد اخلاقیم با پدر باعث میشه که احساس گناه کنم و از حاجت گرفتن ناامید بشم؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
توروخدا بداخلاقی نکن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۰:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
اگر میان دعا کسی ناگاه سلام گفت و جواب سلام رو دادیم ، باید دوباره انجام بدیم ، یا مانعی نداره
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۸:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
دو رکعت نماز معمولی هست فقط به نیت زیارت امام حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید کسی میدونه این نمازآخر زیارت عاشورا به چه شکل باید خونده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
عزیز جان عین نماز صبح فقط ب نیت نماز زیارت عاشوراس
United States of America
akram
۲۰:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
مثل نماز صبح.ولی با نیت هدیه به امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۰:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چطوری من متوجه نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان من خودم مشکل دارم تو رو خدا برام دعا کنید انشالله حاجت روا شید
Germany
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان من دوبار چله گرفتم به همین روش
هر بارم بعد دوسه ماه از اتمام چهل روز به حاجتم رسیدم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۹:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۰
الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۲۲:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
بخش اول لعن و سلام رو متوجه نشدم میشه دوستانی که میدونن توضیح بدن ممنونم عزیزان حاجت روا بشین
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۳:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
امروز روز 18ام چله ی زیارت عاشورامه اقا خودش یه نگاهی بهم کنه حاجتمو بده خودش میدونه تو دلم چیا میگذره
یا سیدالشهدا یا اباالفضل
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۵:۱۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام
موقع که خانم ها نمیتونن بخونن میشه تکبیر و زیارت عاشورا رو بخونن ولی نمازش کس دیگه بخونه؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۷:۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
من یه بار چله زیارت عاشورا رو گرفتم جواب نگرفتم لطفا بدا منم دعا حاجت روا بشم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۰:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
آیااین اعمال رامی شودقبل ازطلوع آفتاب انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۲۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سلام برامنم دعا کنین لطفا من ی خواستگار دارم ک خیلی همو دوست داریم اما باباش موافقت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام،من امروز روز بیست و هشتم چله زیارت عاشورام بود،اولم هم بار بود این چله رو گرفتم امروز حاجتم رو گرفتم یا حسین شهید،یا ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۳:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
۱۲۴۰۰۰صلوات نثار حضرت علی اصغر ع هم بسیار در برآورده شدن حاجات موثر و مفید است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
واقعا من نمیدونم به چه نحوی خونده میشه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۱:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید،من میخام زیارت عاشورارو شروع کنم ،سالهاست که مشکلی دارم ولی حل نمیشه،انگار تو‌زندگیم طلسم شده‌،زندگیم داره نابود میشه ،شوهرمودارم از دست میدم ،خیلی ناامیدو ناراحتم ،کارم شده فقط گریه،امشب تازه فهمیدم چله یعنی چی،اصلا نمیدونستم و مطالعه کردم و متوجه شدم،وتصمیم گرفتم نیت کنم و از امام حسین بخوام مشکلم حل بشه،ولی من ناخنهام کاشته و نمیتونم نماز بخونم و اگر بخونمم قبول نیست ولی باز دلم‌میخاد‌چهل روز‌زیارت عاشورا رو بخونم ،بنظر شما قبول میشه یا فایده ای نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خب تصمیم بگیرید که ناخن نکارید ..بخاطر امام حسین ...شما غسل هاتون هم باطل میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
اگه میتونید ناخن ها رو به حالت طبیعی برگردونین و گرنه با همین حالت وضو و غسل جبیره بگیرید و نمازهای واجب تونم بخونید این عمل را هم انجام بدید ان شاءالله خدا قبول میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام.اولین بار که چله زیارت عاشورا خواندمب فقط شب ها خواندم.هنوز بلد نبودم که صد لعن و صد سلام داره.ختی بلد نبودم بگم به نیت صد مرتبه صد لعن و صد صلوات.با همه این مراتب یک هفته قبل از چله زیارت حاجتم را گرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۰:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من چله های زیادی گرفتم از سوره یاسین حشر و توسل معراج حدیث کسا ناد علی و هزاران دیگه ووووووووووو از هیچ بک حاجت نگرفتم ناامید و افسده تر شدم نسبت به قبل در طول چله ها حاجت که نگرفتم هیچ هم بیمار شدم هم بیکار شدم هم خانوادم بد رفتاری میکننن هم عشقم رفت و هزاران مشکل بد بختی دیگه همه میگن حکمت ولی من این حرف حکمت رو قبول ندارم نمیخوام کفر بگم ولی قبول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام چطوری دوستام تو چله زیارت عاشورا دعوت کنم
Indonesia
Zabi
۲۳:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام میشه طریقه دو رکعت نماز را بگویی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد50
۱۳:۱۴ ۱۴ دی ۱۳۹۸
دو رکعت مثل نماز صبح است. قثط نیت ش هدیه به حضرت امام حسین عست
Netherlands (Kingdom of the)
زهرا
۲۲:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
ياعلي اصغر امام حسين
Iran (Islamic Republic of)
fateme
۱۸:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام.دوستان این چله شرایط زیادی داره فقط کافیه تو اینترنت سرچ کنید چله زیارت عاشورای حق شناس یه عالمه سایت میاد که جواب همه سوالاتتون رو میده.اول شرایط رو بخونید بعد شروع کنید.
من وقتی این چله رو برمیدارم حتی تلویزیون نگاه نمیکنم که نگاهم به نامحرم نیوفته.
بااینکه مانتویی ام ولی اون مدت چادر سر میکنم
توماشین اگه راننده آهنگ بذاره پیاده میشم
آرایش اصلا نمیکنم
این چله شرایطش سخته ولی آیت الله حق شناس گفته من ضامنم که حاجت بگیری
اگه شرایط رو نمیتونی مراعات کنی اصلا نخون برو سوره یاسین یا هرچیز دیگه ای روبخون فقط اینو بدون اگه حاجتت مهمه فقط چهل روز بنده خالص خدا باش
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۹:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام در چله ی زیارت عاشورا ایت الله حق شناس نماز زیارت امام حسین چطوریه و دستورش چطوریه و چطوری باید خواند و چه فرقی با نماز هدیه دارد؟
ممنون میشم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام نماز زیارت امام حسین رو چطوری باید خوند چه فرقی با نمتز هدیه داره؟
لطفا جواب بدید؟
Australia
مرضیه
۱۳:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
فک کنم فرقی نداشته باشه، فرقش در نیت نماز باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۶:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام نماز زیارت امام حسین رو چطوری باید خوند چه فرقی با نماز هدیه داره لطفا جواب بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۱:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من گیج شدم نماز زیارت امام حسین رو چطوری باید خوند از کجا نوشته برم ببینم طریقه ی خوندشو؟
Netherlands (Kingdom of the)
رباب
۰۰:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام برای منم دعاکنید.یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
1111
۱۸:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دوستان برای حل مشکل منم یه صلوات بفرستید


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۰۱:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
انشاالله بحق امام حسین همه حاجت روا بشید،منم میخام انشالله تا دوروز دیگه شروع کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام به همه ی عزیزان
من مدتی حاجتی داشتم و ختم و چله ای نبود که برندارم و خییییییییلی اصرار داشتم که به حاجتم برسم 5سال هر روز و شب و هر لحظه و ثانیه دعا میکردمو ختم برمیداشتم با تمامِ شرایطش طوری شده بود که یک نمازِ قضا هم نداشتم و نماز شب میخوندمو از شب تا صبح سرِ سجاده و در سجده حاجتمو از خدا و ائمه میخواستم ولی بعد از 5سال التماس به حاجتم نرسیدم و یه شرایطی پیش اومد که خداوند چیزهایی به من نشون داد که بعد از اون 5 سال التماس به خدا اگر روزی هزززززززززززاران بار خدا رو شکر کنم که حاجتمو نداد کم شکر به جا اوردم
چرا که فهمیدم اون حاجتی که داشتم اصلا و اصلا و اصلا به صلاحم.نبوده و اگر خدا حاجتمو میداد به قعرِ بد بختی و پستی و فلاکت سقوط میکردم و از اون به بعد هر وقت حاجت و دعایی دارم و چله یا ختمی برمیدارم اول به خدا میگم خدایا اگر به صلاحم نیست حاجتمو روا نکن واگر به صلاحمه صبر به من بده که ناشکری نکنم
دوستان همه ی اون مدتِ 5 سال شرایط جوری بود که من لحظه ای به فکرمم خطور نمیکرد که ممکنه این خواسته و حاجت به صلاح و مصلحتِ من نباشه چرا که فقط و فقط خداونده که باطن ها رو میبینه و ما ظاهر ها رو میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام. چرا به صلاحتون نبود؟ چطوری بود مگه؟؟ ولی من میگم خدا خییییلی قدرتمنده و میتونه اون چیزی که میخواهیم رو به صلاحمون کنه و بهمون بده. اصلا اگه به صلاح نیست چرا به دلمون میندازه ؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پری
۲۲:۱۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دوستانی که چله میگیرن برای آرامش و گشایش مشکل خانواده منم دعا کنند ی برادر دوقطبی دارم که دارو نمیخوره دکترم نمیره همیشه فحش های رکیک میده پدر و مادرمو کتک میزنه همه به مرگش راضین من خودم ی دختر 37ساله هستم از رفتارش افسردگی گرفتم دعا کنید که خدا بکشش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
به نیت اینکه خوب بشه ۷۰ بار سوره حمد رو با خلوص نیت بخون و امیدوار باش که به حاجتت میرسی و انرژی مثبت داشته باش مطمئن باش میرسی شک نکن فقط..‌
۱۲
آخرین اخبار