گردان عزالدین قسام: گروه شهید محمد الزواری، قبل از جنگ سال 2008، 30 پهپاد ساخته بود

شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد گروه مهندس تونسی که از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد، قبل از تجاوز سال 2008 این رژیم به غزه، 30 پهپاد ساخته بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، گردان شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: محمد الزواری، مهندس پرواز تونسی که در ماه دسامبر 2016 به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، قبل از جنگ اسرائیل و غزه در سال 2008، با همکاری گروه خود 30 پهپاد ساخته بود.

سخنگوی این گردان در گفتگو با یک رسانه گفت: با آغاز جنگ 2008 غزه، گروه مهندس الزواری مراحل ساخت 30 پهپاد را به اتمام رسانده بود.

محمد الزواری در 15 دسامبر 2016 در مقابل منزلش در صفاقس تونس به دست عناصر مسلح ترور شد.

گردان قسام نیز پیش از این اعلام کرده بود که مهندس الزواری یکی از فرماندهانی بود که بر طرح پهپادهای "ابابیل" نظارت داشته است.

همچنین گردان نظامی قسام پس از ترور محمد الزواری اعلام کرده بود که وی از 10 سال گذشته عضو این گردان شده است و یکی از ناظران طرح ابابیل بوده است.

گردان عزالدین قسام- شاخه نظامی جنبش حماس- رژیم صهیونیستی را مسئول ترور این فرمانده خود می‌داند و وزیر جنگ این رژیم نیز در اظهاراتی بیان کرده بود: اسرائیل برای دفاع از منافع آنچه لازم است را انجام می دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار