اهواز؛

توزیع غیر عادلانه آب در حوزه مارون

رييس مجمع نمايندگان استان خوزستان گفت:خشکسالی بخش جزئی مشکلات بی آبی است و عمده آن توزیع غیر عادلانه آب در حوزه مارون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مجید ناصری نژاد، رييس مجمع نمايندگان خوزستان نخيلات شادگان بیان داشت: كه ٣٧ درصد نخيلات استان را تشكيل مي دهند به علت توزيع ناعادلانه آب در حال مرگ تدريجي هستند.

مجید ناصری نژاد در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به مهاجرت کشاورزان و فروش دام خود بدلیل بی آبی اظهار کرد: نتایج سرشماری سال ٩٥ نشان می‌دهد جمعیت شادگان ٢٠ هزار نفر کاهش دارد.
 
وی در ادامه افزودنماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر سهم کم آب کشاورزی تخلیه زهاب مزارع بالادستی است که EC جراحی را به ١٠ هزار رسانده است.
 
ناصری نژاد این زهاب‌ها را خطرناکتر از خشکسالی توصیف کرد و گفت: این آب‌های شور زمین‌های کشاورزی ما را به شوره زار تبدیل کرده است و دهها هزار نخل را خشک کرده است.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان تخلیه آب‌های صنعتی بویژه فولاد خوزستان را خطری دیگر برای کشاورزی و تالاب بین المللی شادگان عنوان کرد و با اشاره به اعتراض کشاورزان خواستار توقف این روند شد.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.