حجت‌الاسلام رئیسی در جمع خبرنگاران قزوین:

تعطیلی کارخانه‌ها نباید شرمندگی به بار آورد/ رقیب دولت نیستم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قزوین قطب صنعتی کشور است و باید مشکلاتش برطرف شود،گفت : تعطیلی کارخانه‌ها نباید شرمندگی به بار آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام رییسی در جمع مردم قزوین در سالن شهید بابایی بابیان اینکه برای حل مشکلات سه نگاه به مردم، به خارج از مرز‌ها و داخل و شرکت‌های داخلی وجود دارد ،گفت: این مردم توانمند هستند که  همانند دوران دفاع مقدس ،اقتصاد را اداره و گره‌ها را بازگشایی کنند.

وی افزود: مردم توانا هستند و اگر به آن‌ها میدان داده شود از اقتصاد و مشکلات کشور گره گشایی خواهند کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بیگانگان گره از کار کدام ملت در جهان گشوده اند که ایران دومی باشد.

وی افزود: چشم داشتن به گره گشایی بیگانگان برای حل مشکلات مردم خطاست.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه، گفتیم بر اساس برنامه ششم توسعه در هر سال باید اشتغال میلیونی ایجاد کرد برخی تردید کردند ، افزود: کسانی هستند که می‌گویند نمی‌توانیم، بدانند با این ثروت و ظرفیت کشور امکان اشتغال میلیونی در هر سال را داریم.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به خلق ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشورگفت: اگر نیمی از آن را خرج اقتصاد می‌کردند در این چهار سال ما بحران بیکاری نداشتیم.

این نامزد انتخابات گفت: مشکل ما ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه من بعنوان یک طلبه رقیب دولت نیستم،عنوان کرد: بلکه رقیب دولت عملکرد چهار سال اوست.

حجت الاسلام، رییسی با تاکید بر گره گشایی از مشکلات جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان گفت: اگر زمینه کسب و کار فراهم شود جوانان ایرانی که در خارج از کشور جز نخبگان هستند حتما با حضور در کشور فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: با یک اقدامی انقلابی و مدیریتی که از مردم، با مردم و در مردم باشد و با لطف الهی و کمک امام رضا(ع) می‌توان این مشکلات را حل کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما می‌خواهیم دولتی باعنوان دولت کار تشکل دهیم، دولتی که اهل کار باشد نه دولتی که خود به فکر تجارت باشد، تاکید کرد: دولتی که هم خودش اهل کار و کار آفرینی باشد و هم زمینه کار و تولید را برای مردم فراهم کند.

این نامزد انتخابات گفت: اگر فسادی ایجاد شد رییس دولت باید قبل از دستگاه قضا و رسانه‌ها مدعی باشد.

وی افزود: اولین مدعی فساد باید مدیر دولتی باشد و با بستر فساد و با فرد فاسد باید برخورد کند.

حجت الاسلام رییسی با تاکید براینکه، شرایط موجود باید متحول شود،گفت:مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را باید با اقدامی انقلابی و جهادی و البته با کمک مردم حل کنیم.

وی اضافه کرد: دختر، زن، کارگر کارفرما و ایرانیانی که در خارج کشور هستند باید کرامت داشته باشند.

رییسی تاکید کرد: پاسپورت هم باید کرامت داشته باشد. 

رییسی گفت: به وعده هایی که دادند نگاه کنند، به همان وعدههایی که وزرا و بانک مرکزی دادند، این شرایط باید متحول شود.

وی افزود: اتکا به توانایی ملت و کشور و نگاه به آنچه داشته و وجود دارد می‌تواند گرفتاری‌ها را حل کند.

وی با اشاره به افتخارات نظام در عرصه‌های مختلف که با مدیریت جهادی به سامان رسیده است، افزود: به هیچ عنوان وضعیت اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی برای مردم قابل تحمل نیست.

وی با اشار به قابلیت‌های قزوین در عرصه اقتصادی گفت: قزوین قطب صنعتی است، شهرک‌ها و کارگاه‌ها و مراکز تولیدی زیادی دارد، اما بسیاری از این واحد‌های تولیدی امروز تعطیل شده است.

حجت الاسلام رییس تاکید کرد: وضعیت بگونه‌ای است که نه تن‌ها برای تحصیلکرده‌های در جستجوی کار ز. مینه کسب و کار فراهم نیست بلکه پدر خانواده هم احساس خجالت می‌کند.

حجت الاسلام رییسی افزود: امروز ۴۱ درصد از واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و بسیاری از واحد‌ها و کارگاههای تولیدی خاج از شهرک‌های صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل است.

وی گفت: به گفته خود وزیر صنعت، فقط نیمی از ظرفیت صنعتی کشور فعال است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: بسیاری از کارگرانی که در شهرک‌های صنعتی مشغول به‌کار بودند در حال حاضر بیکار شده‌اند که این مهم باید بررسی و برطرف شود.

وی بیان کرد: نباید شاهد باشیم که خانواده‌ای به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها شرمنده باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: ارتباط ما با استان قزوین از ابتدای پیروزی انقلاب که مامور در کرج بودم همواره با مردم این خطه و شخصیت‌های این منطقه برقرار بوده است.

وی عنوان کرد: می‌خواهم در جریان مشکلات مردم شهر قرار بگیرم، چون قزوین به قطب صنعتی تبدیل شده و هم اکنون مشکلات زیادی وجود دارد که نیازمند بررسی جدی است.

کاندیدای انتخابات با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی زمینه کسب و کار و اشتغال در کشور وجود نداشته و پدران شرمنده فرزندان خود هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۱ درصد مراکز تولیدی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه‌فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت صنعتی کشور فعال بوده و این شرایط حاصل تدبیر نادرست و ضعف مدیریتی است که رکود، تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری جوانان تحصیلکرده را در پی داشته است.

رئیسی با بیان اینکه براساس آمار‌ها ۲۹ درصد جوانان تحصیلکرده بیکار هستند، تصریح کرد: آیا شرایط بیکاری و رکود کشور امکان تغییر دارد و پاسخ این سوال این بوده که این شرایط کاملاً قابل تغییر است.

وی ادامه داد: ۳ نوع نگاه در این دولت وجود دارد، نگاه به مردم، نگاه به خارج و نگاه به سرمایه‌های کشور در موضوع نگاه به مردم باید گفت: خوشبختانه مردم کشور توانمند بوده و همانگونه که جنگ را اداره کردند توانایی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را نیز دارند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در نگاه به خارج از کشور این سوال مطرح است که بیگانگان چه زمانی گره از کار کشوری گشوده‌اند که ایران دومین کشور آن باشد و چشم داشتن به بیگانگان خطاست.

رئیسی با اشاره به نگاه به ثروت ملی گفت: براساس قانون برنامه ششم دولت باید سالانه اشتغال میلیونی ایجاد کند، در حالی که عده‌ای در این زمینه تردید کردند، این مهم در حالی بوده که ثروت و ظرفیت کشور شرایط ایجاد اشتغال میلیونی را دارد.

وی عنوان کرد: مگر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور پول خرج نشده است؟ اگر نیمی از این سرمایه در راه اشتغال‌زایی استفاده می‌شد هم‌اکنون بحران اشتغال در کشور نداشتیم. این مهم در حالی است که کشور بیش از ۳ هزار کیلومتر ارتباط آبی داشته و ظرفیت بالایی برای تولید و اشتغال در کشور وجود دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه آب مشکل اصلی مدیریت است، گفت: آیا وضعیت خوزستان قابل پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و برخورد نبود؟ چرا پس از بروز بحران در این استان تمام مسئولان و وزرا به آنجا رفته و اقدامات جزیره‌ای کردند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج داریم که نیازمند برنامه و اقدامات جدی هستند. این امر در حالی بوده که ۴ سال کشور "معطل" نگه داشته شد تا دیگران گره‌گشایی کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک معلم زحمتکش برای دریافت وام مشکل دارد و در این شرایط صندوق سپرده معلمان توسط چند نفر چپاول شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمام مشکلات کشور در زمینه ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی قابل حل بوده و این ضعف تن‌ها توسط انتخابات جبران می‌شود که مردم در این زمینه باید هوشیارانه عمل کنند.

رئیسی با بیان اینکه "من به عنوان یک طلبه رقیب دولت نیستم" بیان کرد: رقیب اصلی دولت ۴ سال عملکرد خود دولت است و کسی رقیب این دولت نیست.

وی گفت: وضعیت کنونی کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی و حوزه اداری نیازمند برنامه‌ای جهادی "از مردم، با مردم و در مردم است" که در این صورت می‌توان بسیاری از گره‌های موجود در کشور را گشود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز تحول در نظام اداری مورد نیاز بوده و رئیس‌جمهور، مسئولان، وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نخستین مطالبه‌گر این رویکرد باشند.

رئیسی عنوان کرد: کشور نیازمند تحول در مدیریت اجرایی و اقتصادی بوده تا تلاشگران در این عرصه آنچه به عنوان دولت اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا معرفی شده محقق کند.

وی گفت: در زمینه محرومیت‌زدایی و توجه به مردم دو نوع نگاه وجود دارد نخست اینکه سرمایه و ظرفیت‌های کشور در اختیار عده‌ای قرار گیرد تا نیازمندان در کنار سرمایه‌داران زندگی خود را سامان دهند که این امر مورد قبول ما نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امکانات و ظرفیت کشور باید به عدالت بین مردم تقسیم شود و نگاه مبتنی بر "عدالت اجتماعی" باید توسعه یابد؛ چرا که با اجرای عملی این نگاه اختلاف طبقاتی کمترکمتر می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه یارانه‌ها باید تا ۳ برابر افزایش پیدا کند، بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای دهک‌های پایین جامعه باید افزایش یابد. چرا که در این صورت شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید از کسانی که فرار مالیاتی دارند مالیات دریافت کند نه اینکه بازاریان و کسبه‌های خرد را تحت فشار قرار دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما وام‌دار هیچ گروه، حزب و فردی نیستیم، گفت: "هر رأی‌دهنده یک ستاد انتخاباتی است" چرا که ما هزینه زیادی برای تبلیغات و برپایی ستادهای مختلف نداشته و وابسته به هیچ گروهی نیستیم.

رئیسی افزود: اگر رأی مردم به ما تعلق گرفت با تمام وجود در گره‌گشایی از زندگی مردم گام بر می‌داریم و برنامه دولت حفظ کرامت کارگران و زنان در جامعه است.


رییسی وارد قزوین شد



انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.