تبریز؛

ایجاد مرکز جدید دیالیز و توسعه پایگاه های اورژانس مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از ایجاد مرکز دیالیز و توسعه پایگاه های اورژانس در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جنتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در راستای طرح تحول سلامت در این شهرستان گفت: با توجه به لزوم تامین نیاز بیماران دیابتی این منطقه به استفاده از دستگاه ها و امکانات دیالیز، یک مرکز دیالیز با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان ایجاد تا پایان امسال راه اندازی می شود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون حدود 15 تخت دیالیز در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان برای بیماران دیابتی ارائه خدمات می کند که با راه اندازی این مرکز جدید بخش مهمی از نیازهای دیالیزی این شهر و حتی شهرهای همجوار مرتفع می شود.
 
وی اضافه کرد: در این مرکز 25 تا 30 تخت جدید دیالیز با دستگاه های به روز برای بیماران دیالیزی و کلیوی با حمایت های دولتی، خدمات ارائه می دهد.
 
وی با اشاره به توسعه پایگاه های اورژانس در مراغه گفت: امسال تعداد پایگاه های اورژانس فوریت های پزشکی 115 با احداث سه پایگاه جدید از 2 به پنج پایگاه افزایش می یابد.
 
وی افزود: هم اکنون کار احداث پایگاه های جدید اورژانس آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.  
 
وی اضافه کرد: با توجه به وجود 10 آمبولانس فعال در پایگاه های اورژانس و نیز ایجاد پایگاه های جدید برای توسعه این مراکز، امسال 10 آمبولانس جدید نیز با حمایت های دولت تدبیر و امید خریداری شده و به ناوگان فوریت های پزشکی 115 این شهرستان افزوده می شود.
 
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار