الجزیره در یک نمودار فرآیند مرگ زندانیان آمریکایی پس از تزریق سم را نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سی و یک ایالت آمریکا و دولت فدرال این کشور از تزریق مواد سمی به عنوان مجازات مرگ استفاده می‌کنند. هر کدام از این ایالت‌ها چندین سم مخصوص را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا به ماده‌ی کشنده‌ای برای اعدام زندانیان دست یابند. برای مثال ایالت آرکانزاس از سه سم برای بی‌حسی، فلج شدن و از کار ایستادن قلب استفاده می‌کند.
 
آمریکا از سال 1976، 1451 نفر را با استفاده از روش های مختلف اعدام کرده است. این تعداد شامل اعدام 1276 نفر با تزریق مواد کشنده، 158 نفر با به دار آویختن و 17 نفر با روش‌های دیگر می‌شود. تزریق مواد برای اعدام زندانیان در آمریکا بیشترین استفاده را داشته که بنابر گزارش‌ها 75 مورد آن فرآیندی طولانی و دردآور برای زندانیان داشته‌اند.
 
در ایالت آرکانزاس از میدازولام، وکرونیوم و کلرید پتاسیم برای ساخت یک سم کشنده استفاده می‌شود این سه ماده به ترتیب برای بی‌حسی سیستم عصبی مرکزی، فلج کردن سیستم تنفسی و متوقف کردن قلب استفاده می‌شوند.
 
عملکرد سم در بدن اعدامی‌های ایالت آرکانزاس چگونه است؟ + نمودار 
 
ایالت آرکانزاس در 24 آوریل دو زندانی را در یک روز با استفاده از این سم اعدام کرد و تصمیم بر این بود پیش از اینکه تاریخ انقضای ترکیبات سمی که در اختیار داشت به پایان برسد 8 زندانی را اعدام کند. تاریخ انقضای این سم‌ها پایان آوریل (دیروز) بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار