سمنان؛

ظرفیت معادن به عنوان مهمترین عامل اشتغال‌زایی در استان سمنان بکارگیری شود

معاون استاندار سمنان گفت: معادن مهم‌ترین ظرفیت برای اشتغال‌زایی در استان سمنان است و باید نسبت به توسعه آن اقدام اساسی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد همتیان صبح امروز در جلسه بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اقتصادی سمنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: استان سمنان باوجود زیرساخت‌های مطلوبی که در حوزه معادن دارد می‌تواند با توسعه آن ظرفیت خوبی را برای رونق اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی در این استان فراهم آورد.

وی با اشاره به شعار سال و منویات رهبری در خصوص لزوم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: معادن استان سمنان در حوزه‌های مختلف استعداد خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد که باید ضمن شناسایی و معرفی آن برای سرمایه‌گذاری و تولید ثروت اقدامات اساسی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان با بیان اینکه نتیجه توسعه معادن به تولید اشتغال پایدار ختم می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دفتر خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسهیل در امور اداری و استعلام‌ها برای کوتاه کردن مراحل اداری برای سرمایه‌گذاران است.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ارائه طرح‌های اشتغال‌زایی و رونق تولید را خواستار شد و گفت: با ارائه این طرح‌ها و حمایت دولت در این راستا می‌توان ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و فرصت‌های ملی اقدامات عملیاتی را در این راستا انجام دهید.

همتیان با اشاره به شرایط کنونی و ظرفیت‌های موجود در استان تصریح کرد: برنامه‌ها و طرح‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود باید با توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های استان تدوین شود تا قابلیت اجرایی را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید یک دستگاه اجرایی برای نظارت و رصد روند اجرایی این برنامه‌ها اقدام کند بیان کرد: استان سمنان در شرایط فعلی برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که به تولید و اشتغال پایدار بیانجامد ظرفیت خوبی دارد که باید از آن استفاده کرد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان بیماری اقتصاد در کشور است و باید به این فریضه مهم توجه ویژه داشت و برای تحقق آن از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور بهره گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.