در مراسم نخستین جشنواره کتاب فرهنگی سال دانشجویی؛

کتاب حمل کننده میراث گذشتگان است/ سطح کتابخوانی در جامعه مورد انتظار نیست

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که سطح کتابخوانی در جامعه ما مورد انتظار نیست و دانشجویان باید کتابخوانی را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.

کتاب حمل کننده میراث گذشتگان است/ سطح کتابخوانی در جامعه مورد انتظار نیست
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مراسم نخستین جشنواره کتاب فرهنگی سال دانشجویی اظهار داشت: در حوزه کتاب دانشجویی فقط یک جشنواره وجود دارد و آن هم از سوی جهاد دانشگاهی برگزار و مخصوص کتاب‌های علمی است و جای خالی پرداختن به کتاب‌های فرهنگی دانشجویان در جامعه احساس می‌شد، این جشنواره برنامه‌ریزی شد.
 
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم امروز جامعه ما بحث توسعه فرهنگی است خیلی‌ها معتقدند که حل مشکلات کشور در هر حوزه‌ای وقتی امکان‌پذیر است که فرهنگ ما توسعه پیدا کند و کتاب بیشترین نقش را در توسعه فرهنگی دارد.
 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: کشوری هم که با کتاب انس نداشته باشد، قطعا اگر قدرت سیاسی و نظامی زیادی هم داشته باشد نمی‌تواند خود را در سطح جهان به عنوان یک تمدن مانا معرفی کند.
 
سرسنگی بیان کرد: کتاب حمل‌کننده میراث گذشتگان از یک نسل به نسل دیگری است و ما متاسفیم که امروزه آمار نشان می‌دهد که سطح کتابخوانی در جامعه ما مورد انتظار نیست. دانشجویان ما اگر بخواهند بعد از تحصیلی در جامعه نقش بسزایی را ایفا کنند، باید کتابخوانی را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.
 
وی یادآورشد: این جشنواره با همین هدف پایه‌ریزی شده است و امیدواریم سنگ‌بنایی برای توسعه فرهنگ در دانشگاه و جامعه باشد. همچنین امیدواریم برگزاری این جشنواره گامی برای رسیدن به هدفی باشد که همه انتظار دارند روزی در حوزه فرهنگ و هنر در این کشور سلطه یابد.
 
در ادامه این مراسم از برگزیدگان اولین جشنواره کتاب فرهنگی دانشجویان در سه حوزه علوم‌اجتماعی و سیاسی، دینی – اخلاقی و هنری و ادبی مجموعا از ۱۰ مولف تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار