کرزی: حضور آمریکا و گسترش تروریسم در افغانستان نگران کننده است

رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد که پناهگاه تروریسم در پاکستان است و آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم برای حضور طولانی مدت در افغانستان تلاش می‌کند.

کرزی: حضور آمریکا و گسترش تروریسم در افغانستان نگران کننده است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان به «راشاتودی» گفت که برای حضور و مشارکت کشورهای بزرگی مانند روسیه، چین، هند و ایران در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند.
 
وی با ابراز تردید از موثر واقع شدن راهبرد آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان اظهار داشت: با گذشت 15 سال از مداخله نظامی آمریکا برای سرکوب تروریسم در این کشور بدون هیچ دستاوردی افغان‌ها همچنان بهای این جنگ را می‌پردازند.

حامد کرزی تاکید کرد:جنگ آمریکا در افغانستان موفقیتی در سرکوب تروریسم نداشته است بلکه افغان‌ها و روند صلح قربانی این جنگ شده‌اند.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت : ما به تحقق صلح در این کشور نیاز داریم تا در برابر تروریسم پیروز شویم.

وی هشدار داد که روسیه و آمریکا از رقابت در افغانستان خودداری کنند زیرا افغان‌ها نمی‌خواهند کشورشان میدان رقابت قدرت‌های منطقه‌ای باشد و در برابر چنین کاری شدیدا واکنش نشان خواهند داد.

کرزی با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در افغانستان تصریح کرد: آمریکا در حالی این کشور را متحد خود می‌داند که از بزرگترین بمب غیر هسته‌ای خود استفاده کرده و همواره افغان‌ها را هدف قرار می‌دهد.

رئیس جمهوری افغانستان اظهار داشت: تصمیم‌های عجولانه ترامپ و اجازه پرتاب مادر بمب به بهانه مبارزه با داعش برای افغان‌ها واقعا نگران کننده است.

حامدکرزی تصریح کرد: هیچ ارتباطی بین نشست مسکو و پرتاب مادربمب در افغانستان نمی‌بیند، اما افغان‌ها می‌خواهند بدانند که منبع افراط گرایی در کشورشان از کجا سرچشمه می‌گیرد، مرکز فعالیت‌های تروریستی در افغانستان در کجاست و چه کسانی در پشت تروریست‌ها هستند.

وی افزود: تروریسم به طور وسیع و خطرناکی با حضور آمریکا در افغانستان در حال گسترش است و واشنگتن نیز باید صداقت خود در مبارزه با تروریسم را ثابت کند.

رئیس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که پناهگاه‌های تروریست‌ها در پاکستان است اما ادامه جنگ با بهانه مبارزه با تروریسم به شک ما در صداقت آمریکا می‌افزاید.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.