یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

غرفه ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد/ تاکید بر مشابهت فرهنگی ایران و ایتالیا

غرفه ایتالیا میهمان ویژه سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان افتتاح شد.

غرفه ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غرفه ایتالیا میهمان ویژه سی امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ایتالیا و سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان افتتاح شد. معاون فرهنگی ایران و ایتالیا از این غرفه بازدید کردند.
 
در این بازدید الفیه ری لورنزو رئیس انجمن ناشران  ایتالیا گفت: کاتالوگ‌هایی از تصویرگران ایتالیایی تهیه شده است. افرادی از ناشران ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند که می‌خواهند با نویسندگان ایرانی آشنا شوند و این نمایشگاه فتح بابی برای آشنایی آن‌ها با یکدیگر باشد.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: رابطه بین دو کشور در وهله اول یک رابطه فرهنگی است. در راستای روابط فرهنگی بین دو کشور افتخار حضور در این جمع را پیدا کردم. ایتالیا به عنوان اولین کشور غربی است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت. تعداد بی‌شمار بازدیدکنندگان و غرفه‌داران سبب می‌شود، این رویداد به رویدادی شورانگیز تبدیل شود.
 
وی افزود: ایتالیا تلاش می‌کند تا به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران همکاری بین صنایع نشر دو کشور ایجاد کند. پس از نمایشگاه این رابطه محکم‌تر خواهد بود. اولین قدم نمایشگاه کتاب تهران نیز همین است. واقعا برای من جای خرسندی دارد، وقتی این همه شور را در بین دختران و پسران جوان ایرانی می‌بینم که کتاب‌ها را با علاقه تورق می‌کنند.

در ادامه مراسم سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایتالیا و ایران فقط رنگ پرچمشان نزدیک به هم نیست؛ رنگ فرهنگ‌هایشان نیز به هم نزدیک است. ایتالیا سابقه تمدنی داشته، سابقه فلسفی داشته و سابقه دینی هم داشته که پایاپای دو هزار سال است. پارسال که معاون فرهنگی ایتالیا به نمایشگاه کتاب آمد، دیدیم علایق مشترکی بین ماست و آن علاقه فلسفی است. همین موجب شد سرعت کار خوب پیش برود و امروز شاهدیم ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه کتاب ایران است.

وی افزود: گفتگوهایی که پارسال داشتیم و در این دو روز و روزهای آتی ادامه خواهد داشت، پایه‌گذار یک نقطه عطف فرهنگی است که زمینه‌های آن در حال شکل‌گیری است. روابط فرهنگی ایران و ایتالیا پس از نمایشگاه کتاب در یک نقطه بسیار متفاوت با اکنون خواهد بود.
 

 
 انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار