زاهدان؛

کاهش 50 درصدی قاچاق کالا در کشور

قاچاق کالا در کشور از 25 میلیارد دلار در سال 92 به کمتر از 13 میلیارد دلار در سال 95 رسیده است که کاهش 50 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه کارگاه آموزشی دستگاههای نظارتی و اجرایی متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان گفت: نسبت کشفیات قاچاق به کل قاچاق هم از 1 درصد در سال 92 به 32 درصد در سال 95 رسیده است.
 
خورشیدی افزود: همچنین میزان کشفیات از 900 میلیارد تومان به 14 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده که دستاورد بزرگی است و حاصل تلاش مجموعه دستگاههای عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
 
وی همچنین افزود: در گذشته حجم اصلی قاچاق از مبادی رسمی صورت می گرفت که با اقدامات خوب انجام شده در گمرک از جمله بکارگیری سیستم های الکترونیکی ، حجم قاچاق در مبادی رسمی کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.
 
سخنگوی ستاد مرکزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در حال حاضر بخش اعظم قاچاق صورت گرفته در کشور از طریق معافیتهای قانونی از جمله معابر کوله بری ، معافیت ملوانی و  تجارت چمدانی صورت می گیرد که در صدد اصلاح قوانین هستیم.
 
خورشیدی ارزش تجارت در این بخش را حدود 10 میلیارد دلار عنوان کرد که حدود نیم درصد آن تنها عاید کوله بر و مابقی به کام قاچاقچیان عمده می شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار