آموزش 7 هزار سوادآموز در خراسان شمالی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال جذب و آموزش 6 هزار و 965 نفر در برنامه های سوادآموزی استان تعهد شده است.

آموزش 7 هزار سوادآموز در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و 68 نفر در این کلاس ها ثبت نام و جذب شده است و در این مدت، 59 درصد از اهداف امسال محقق شده است.

وی افزود: سوادآموزان در دوره های مختلف می توانند تا 2 ماه دیگر برای ثبت نام و حضور در دوره های مختلف اقدام کنند.

مودی گفت: سه هزار و 342 نفر از سواد آموزان در دوره سواد آموزی و مابقی در دوره های انتقال و تحکیم آموزش می بینند.

مودی اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار در طرح سرشماری سال 95، 39 هزار و 216 نفر از مردم استان بی سواد بوده اند، این در حالی است که بر اساس لیست ما، تنها 9 هزار و 89 نفر در استان بی سواد بودند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده اکنون شمار بیسوادان استان به هفت هزار و 237 نفر کاهش یافته است و ما از مرکز آمار درخواست داریم تا لیست بیسودان را به ما تحویل دهند تا برای آموزش آنان برنامه ریزی شود اما تا کنون محقق نشده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا استفاده از بانک اطلاعات و آمار نهادهایی هم چون دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره) لیست نزدیک به واقعیت از بیسوادان استان به دست آید.

انتهای پیام/ط

 

آموزش بیش از سه هزار سواد آموز در دوره سواد آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.