با ارسال نامه‌ای برای دولت واشنگتن؛

13 سناتور آمریکایی خواستار دستیابی به جزئیات آزادی زندانیان ایرانی شدند

سیزده سناتور جمهوری‌خواه خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درباره آزادی زندانیان ایرانی در دولت پیشین آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه می‌کوشند از جزئیات آزادی زندانیان ایرانی در زمان زمامداری باراک اوباما آگاه شوند.

واشینگتن اگزمینر در این باره نوشت بیش از 10 سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه با ارسال  نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درباره زندانیان ایرانی شدند که پیش از امضای توافق هسته‌ای مورد عفو قرار گرفتند.

این سناتورها –که اسامی افرادی همچون "مارکو روبیو" و "تد کروز" نیز در میانشان به چشم می‌خورد – درباره شرایط حاکم بر عفو 7 نفر و لغو پیگیری اتهامات علیه 14 پناهجو ابراز نگرانی کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: «بر اساس گزارش‌های جدید، ما نگرانیم که رئیس‌جمهور اوباما و برخی از مقامات دولت اسبق آمریکا برای جلب حمایت عمومی از توافق هسته‌ای ایران، عامدانه اهمیت اتهامات بر ضد این افراد را مخفی کرده باشند، و ما بیم داریم این افراد همچنان تهدیدی را متوجه امنیت ملی آمریکا کنند.»

این 13 سناتور از رکس تیلرسون – وزیر امور خارجه آمریکا، جف سشنز – دادستان کل آمریکا – و استیو منوچین – وزیر خزانه‌داری آمریکا – خواستند اطلاعات محل حضور این افراد را در اختیار آن‌ها قرار دهند. آن‌ها مایلند بدانند آیا این افراد همچنان درگیر پرونده توافق هسته‌ای ایران هستند یا خیر.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار