میرسلیم:

باید کسی روی کار آید که جرات برخورد با مفاسد شبکه‌ای را داشته باشد/ در برجام خودشیرینی کردیم/به نفع كسي كنار نميروم

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چارچوب توافق برجام دستاوردهای مطلوبی حاصل شد اما خودشیرینی کردیم و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

باید کسی روی کار آید که جرئت برخورد با مفاسد شبکه‌ای را داشته باشد/ در برجام خودشیرینی کردیم
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت:‌ از سال ۵۴ تاکنون در این دانشگاه فعالیت دارم و اقدامات مختلفی در این دانشگاه انجام داده‌ام. بهترین ایام زندگی من با همراهی دانشجویان سپری شده است.

وی افزود: برای داشتن افق روشن نه تنها چهار سال بلکه ساعات و دقایق بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان هرگونه فرصت سوزی را پذیرفت.

میرسلیم خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم دولت یازدهم به موضوع مفاسد رسیدگی کند چرا که اگر اقدامات لازم در این زمینه صورت نگیرد فساد در کشور فراگیر می‌شود، همان‌طور که می‌دانید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با فساد به سران سه قوه توصیه‌هایی ارائه داده است، اما ببینید نتیجه این نتایج چه شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: افزایش خبر مفاسد در مطبوعات به معنی آن است که فساد در کشورمان ترویج یافته و عدم موفقیت در مبارزه با این بحران به آن معناست که کارد دسته خود را نمی‌برد.

وی تأکید کرد: با افزایش روند بیکاری در کشور به رئیس دولت یازدهم نامه نوشتم و خواستار رسیدگی به این بحران شدم اما تنها اقدام صورت گرفته به اعتراف جهانگیری آن است که ۱۵ میلیارد تومان از بدهی دولت به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شده تا به این شکل از نرخ بیکاری کاسته شود.

میرسلیم متذکر شد: تا زمانی که قاچاق در کشور وجود دارد اشتغال در کشور شکل نخواهد گرفت چرا که کالای وارد شده محصول کار و فعالیت سایر کشورها می‌باشد و بازارهای ما را اشغال می‌کند.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فرصت‌های از دست رفته از مسائل اساسی به شمار می‌آید، متذکر شد: از دست رفتن فرصت‌ها اگر به صورت مستمر ادامه پیدا کند نمی‌توان آینده کشور را پیش‌بینی کرد به هرحال باید با تخلفات برخورد جدی کرد، بنده در مناظره گذشته متعجب شدم که یکی از نامزدها به شهردار تهران پیرامون موضوع بلندمرتبه سازی اعتراضی را مطرح کرد از سوی دیگر شهردار اعلام نمود مجوز این ساخت و سازها از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شده با این حال بنده متوجه شدم هر دو دستشان در دست یکدیگر قرار دارد این بدان معناست که جرم و خلاف همه گیر نمی‌شود مگر آنکه شبکه‌ای در این حوزه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید کسی روی کار آید که جرات برخورد با مفاسد شبکه‌ای را داشته باشد در غیر این صورت حق مردم روی زمین می‌ماند.

میرسلیم تصریح کرد: ۸۰ درصد از اعتبارات دولت به حوزه درمان اختصاص دارد در حالی که باید ۲۰ درصد این امر شود و مابقی آن به حوزه پیشگیری و بهداشت اختصاص یابد به هرحال پزشکی شغل شریفی است به شرط آنکه در حوزه درمان فعالیت کند نه کاسبی.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که می‌دانید ۱۲ روز تا برگزاری انتخابات باقی مانده لذا اگر در این مدت بیکاری، تورم، بحران آب و محیط زیست به عنوان مشکلات اصلی کشور مطرح شود باید پرسید در طول چهار سال گذشته دولت چه اقداماتی را انجام داده است؟ 

وی با اشاره به موضوع مهاجرت جوانان خاطرنشان کرد: اگر جوانان برای اشتغال و تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند به آن معناست که کشورمان برای رسیدگی به آینده جوانان پذیرش کافی ندارد به هرحال پیشرفت در گرو فعالیت جوانان در کشورمان است.

میرسلیم ادامه داد: یک مجری مقتدر می‌تواند کارآفرین و خلاق باشد و بر مبنای خلاقیت می‌تواند به عنوان مدیر موفق ایفای نقش کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط جهانی رئیس جمهور ایران باید چه مشخصاتی داشته باشد متذکر شد: رئیس جمهور باید به توانایی‌های کشور افتخار کند و با قدرت و استحکام برخواسته از اقتدار ملی در مواجع بین‌المللی حضور یابد و در احقاق حقوق مردم پیشدستی کند نه اینکه در فروختن حق مردم از خود باختگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در چارچوب توافق برجام دستاوردهای مطلوبی حاصل شد اما خودشیرینی کردیم و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

میرسلیم در واکنش به کناره‌گیری از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بنده برای اداره کشور برنامه دارم و قصد ندارم در انتخابات ریاست جمهوری به نفع کسی کنار‌ه‌گیری کنم.

میرسلیم درباره برنامه‌های مطبوع خود به منظور صادرات کالای تولیدی و توجه به تحریم‌ها اظهار داشت:‌ معتقدم نباید نفت خام را صادر کرد با استفاده از مواد اولیه پتروشیمی می‌توان به تولیداتی دست یافت که برای کشور ارزآور است همان‌طور که در مناظره مشاهده کردید جهانگیری اعلام کرد به جای یک میلیون بشکه دو ونیم میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسد در هر حال بنده با این رویه موافقتی ندارم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در مناظرات برنامه و راهکارهای نامزدها برای حل مشکلات مردم مشخصاً بیان نمی‌شود،‌ متذکر شد: باید انصاف را در این زمینه رعایت کرد زمانی که تنها سه دقیقه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد نمی‌تواند زمان کافی برای ورود به جزئیات و طرح مسائل کلان شد در این شرایط مردم می‌توانند مطالبات خود را به صورت مکتوب به کاندیدا ارائه دهند و انتظار پاسخگویی در پنج دقیقه در مناظره‌ زیاده‌روی و بی‌انصافی به نظر می‌رسد.

وی بیان داشت: بنده به روحانی و احمدی نژاد نامه نوشتم و شدیدترین انتقادها را به احمدی نژاد اعلام کردم. با همه دولت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم و نظام کشورمان همکاری داشته‌ام و انتقادات خود را وارد فضای مطبوعات و رسانه نکردم تا به این شکل آبروداری کنم.

میرسلیم تصریح کرد: معتقدم زمانی که دولتی تغییر می‌کند باید آنچه که تحویل می‌گیرد و تحویل می‌دهد را به وضوح بیان کند تا هیچ گونه شبهه و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه مطبوع خود به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور گفت: امروزه کارگاه‌ها وکارخانه‌های زیادی در لبه پرتگاه قرار دارند و به تناسب آن عده‌ای همواره دچار بیکاری خواهند شد لذا بایستی وضعیت موجود را مهار کرد و اجازه رشد و حرکت شتابان به این مسئله را نداد.

میرسلیم ادامه داد: در برخی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته اما باید دانست بیش از سرمایه‌گذاری لازم است از سرمایه‌گذاری‌های موجود استفاده کنیم چرا که این اقدامات برنامه‌های ضربتی و فوری است و پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری باید بهره‌وری سرمایه‌گذاری را افزایش داد و به طوری که از امکانات موجود بهترین استفاده را کنیم، سرمایه‌گذاری نیازمند سرمایه‌گذار است و نمی‌توان سرمایه‌گذار را به سرمایه گذاری دعوت کرد و چماق به سر او کوبید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره طرح مسکن مهر خاطرنشان کرد:‌ سیاست مسکن ارزان با استفاده از سه روش قابل تأیید است بر این اساس باید برای ساخت مساکن مهر برنامه ریزی مهندسی داشت به طوری که این گونه منازل باید مستحکم بنا شود در غیر این صورت سرمایه ملی به باد خواهد رفت. معتقدم مسکن ارزان به مفهوم مسکن بی‌کیفیت نیست لذا رسیدگی به اقتصاد مسکن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: به سیاست اجاره به شرط تملیک معتقدم لذا اگر در این راستا اقدامات لازم صورت بگیرد به زودی خواهیم توانست کمبود مسکن و اشتغال را در سطح کشور برطرف کنیم.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تکبیر
احسنت