حجت السلام رئیسی در مصلای اراک:

دور شدن سایه جنگ را مدیون شهدا و حضور مردم می‌دانیم/زمان حرف به سرآمده و موقع عمل است/کمبود منابع نداریم درمدیریت ضعف داریم

حجت السلام رئیسی در جمع هواداران در مصلای اراک گفت:دور شدن سایه جنگ را مدیون شهدا و حضور مردم می‌دانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت السلام رئیسی  نامزد  دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصلای اراک  گفت: از افتخارات بزرگی است که در طول انقلاب اسلامی به وجود آمد این است که  هیچ قرار دادی نمی‌توانند در منطقه رقم بخورد مگربا  رضایت ایران اسلامی  و ما دور شدن سایه جنگ را مدیون شهدا و حضور مردم می‌دانیم  و رمز آن  حضور با بصیرت جوانان غیور در صحنه‌ها است و این سایه جنگ به وسیله قراردادها نمی‌تواند رفع شود.

حجت السلام رئیسی افزود:  از اینکه در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع فرهیختگان و دغدغه مندان استان مرکزی هستم جای خرسندی است و این محبت مردم این استان به بنده به اعتبار آن است که مرا در کسوت یک خادم می‌بینید و این افتخار من است که خادم مردم بوده و هستم.

وی اضافه کرد : امام فرمودند باید مردم باور بود و جوانان را باور داشت، و اینکه گره‌ها باید به دست جوانان غیور ما باید باز شود مورد باور امام(ره)، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری است و تا ملت را باور نکنیم چشمانمان به گره گشایی بیگانگان هست.
 
زمان و فصل حرف به سرآمده و موقع عمل است .

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  بنا داریم درها را به روی مدیریت جوانان بگشاییم  ادامه داد :ما معتقدیم زمان و فصل حرف به سرآمده و موقع عمل است و باید‌ این مشکلات پایانی داشته باشد، در برنامه کاری نظر آقایان این است که هیچ راهکاری وجود ندارد و نمی توان کار کرد ولی ما معتقدیم باید مشکلات حل شود و قابل حل شدن است،  تا اینکه  اعلام شود این موضوع امکان پذیر نیست؛ سال‌هاست آلودگی هوا از رنج‌های استان مرکزی است که باید پایان پذیرد .

وی خاطرنشان کرد: گزارشات حاکی از تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات و بیکاری کارگران است که معلوم نیست این امر نگران‌کننده را تا کجا می‌شود دنبال کردو آیا مشکل نقدینگی در کارخانجات ما غیرقابل برطرف شدن است و نقدینگی در کشور کم است؟ اگر نیمی از نقدینگی که در این دولت انجام شده در جهت تولید و اشتغال وارد شده بود، شاهد این مشکلات نبودیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه  اگر نقدینگی در تولید خرج می‌شد این مشکلات حل می‌شد، خاطرنشان کرد:چندسال است که مردم استان مرکزی و اراک از الودگی هوا رنج می‌برند و سوال این است که آیا این مشکلات آلودگی هوا قابل حل نیست؟ و بایدتنها با جلسه و تصویب صورت جلسه‌های اجرا نشده گذراند؟آیا این مشکلات قابل حل نیست؟

وی تصریح کرد:  مسئله بعد درباره کارگاه ها و کارخانجات است، بحث شعارهای انتخاباتی نیست ولی معتقدیم می‌توان کارخانجات تولید شده را به مدار تولید آورد که این دغدغه مردم شده و می‌بینم برخی کاغذهایی درباره هپکو به دست گرفته‌اند و برخی آماده کار هستند و اقدام بسیار سریع و انقلابی برای حل مشکلات کارخانجات صنعتی  و بازگشت انها  به مدارتولید نیاز است وآن هم نه یک شبه بلکه معتقدیم سالانه 25 درصد این مراکز و کارخانجات می‌تواند در مدار تولید قرار گیرد.

کمبود منابع نداریم درمدیریت ضعف داریم

حجت السلام رئیسی در ادامه افزود : کشور ایران از نظر منابع کشور ثروتمندی است و کمبود منابع ندارد بلکه در مدیریت ضعفهایی داریم و  آمادگی داریم ظرف یکسال همه طرحهای مسکن مهر در سراسر کشور را به مالکان تحویل دهیم .

وی  اضافه کرد: در کشور سالانه ۷۰۰ هزار ازدواج  صورت می گیرد و بافتهای فرسوده هم باید نوسازی شود و با اقدام در زمینه مسکن سازی علاوه بر تامین خانه برای متقاضیان بخشی از مشکل اشتغال هم برطرف می شود.

این نامزد  ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:  باید از فرهنگیان که نسل‌های آینده را تربیت می کنند حمایت کنیم اما این قشر با این مسأله مواجه  هستند که پول صندوقشان کجا رفته است.

حجت الاسلام رئیسی  ادامه داد :  باید بحران بیکاری برطرف شود و در این راه باید طبق قانون، میزان بیکاری به 8 درصد کاهش یابد و  در زمینه محیط زیست هم مشکلاتی داریم اما اصل بر این است که بتوانیم هم کارخانجاتمان را فعال نگه داریم و هم محیط زیست را حفظ کنیم.

وی  تاکید کرد :  در زمینه عفاف و حجاب هم  با تکیه بر حیای جوانان و قوانین موجود باید اقدام کنیم و موضوع مالیات یکی دیگر از مسائل اقتصادی است که از برخی اقشار گرفته می شود و یقه سفیدها از این موضوع برکنار هستند.

 نامزد  دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با اشاره به برجام هم گفت: توافقی که امروز ما به عنوان سند از آن یاد می کنیم ، اشکال عدیده ای دارد اما سند است و دولت ها باید متعهد باشند ما متعهدیم اما طرف مقابل متعهد نیست .

حجت السلام رئیسی افزود : پیش پرداخت انجام شده تضمین لازم برای  برای نقد شدن  چک(برجام) داده شده  ،  اما  با توجه به روحیات و نگاه دولت  این توانایی  نقد کردن وجود ندارد .  
 
وی ادامه داد: دولت دو راه پیش رو دارد : باید بگوید کارهایی کردم اما ناقص است و راه دوم رقیب هراسی کند و مردم را از رقیب بترساند .

انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.