پیام تبریک مقامات کشورهای مختلف جهان به رئیس‌جمهور منتخب فرانسه

مقامات سازمان‌ها و کشورهای مختلف جهان پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه را به وی تبریک گفتند.

پیام تبریک مقامات کشورهای مختلف جهان به رئیس‌جمهور منتخب فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، 

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، شامگاه یکشنبه پیروزی امانوئل مکرون را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت.
 
وی در یک پیام توییتری نوشت :«پیروزی ماکرون، نفسی تازه برای فرانسه و اروپا بود؛ اطمینان دارم همکاری‌های دو کشور فرانسه و یونان از این پس بیشتر خواهد شد.»
 
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز روز یکشنبه پیروزی نامزد میانه‌رو و مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به وی تبریک گفت. وی در توییتی نوشت:« مردم فرانسه با این انتخاب برای آینده خود سرمایه‌گذاری کردند.»
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای همکاری با مکرون جهت پیشبرد اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و در پایان این پیام نیز عبارت «زنده باد فرانسه، زنده باد اروپا» نوشته بود.
 
همچنین ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات فرانسه را تبریک گفت. وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:« مردم فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان «آینده اروپایی»را انتخاب کردند. جای خوشبختی است که مردم فرانسه آینده اروپایی را برگزیدند.»
 
دونالد توسک، رئیس شورای ‏اروپا، پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت. وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:« از تصمیم مردم فرانسه که به نفع شعار فرانسه یعنی «آزادی، برابری و برادری» رای دادند، قدردانی می‌کنم.»
 
دفتر نخست وزیری انگلیس (داونینگ استریت) اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر این کشور، در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، درباره برگزیت با وی گفتگو کرد.
 
سخنگوی داونینگ استریت در این باره گفت: «نخست وزیر، پیروزی مکرون را به وی تبریک گفت و هر دو بلافاصله درمورد برگزیت با یکدیگر به گفتگو پرداختند، نخست وزیر بار دیگر تاکید کرد انگلیس خواستار آن است که به محض خروج از اتحادیه اروپا، شراکتی قدرتمند را با این اتحادیه داشته باشد.»
 
نخست وزیر انگلیس همچنین در این گفتگو، آنچه را «همکاری‌های استثنایی میان انگلیس و فرانسه» خواند، ستود و افزود «این همکاری‌ها مبنایی مستحکم برای همکاری‌های آینده پیش از مذاکرات درمورد شیوه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شمار می‌آیند.»
 
 
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، نیز روز دوشنبه، پیروزی نامزد میانه‌رو و مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت.
 
وی در این باره گفت پیروزی ماکرون به عنوان نامزد حامی اتحادیه اروپا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، به عنوان تاییدی بر آینده اتحادیه اروپا است.
 
آبه در سخنرانی خود خطاب به پارلمان ژاپن افزود: «این پیروزی، یک پیروزی نمادین در برابر تحرکات درون نگر و حمایت‌گرایانه است، و اطمینان به اتحادیه اروپا ثابت می‌کند.»
 
«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، روز یکشنبه در تماسی تلفنی با «امانوئل مکرون»، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت.
 
در بیانیه ترودو در این باره آمده است: «من در خصوص همکاری با ماکرون به عنوان رئیس جمهور منتخب فرانسه در سالهای آینده، خوشبین هستم. ما در خصوص دستور کار پیش رونده با هدف ارتقای امنیت بین المللی، افزایش همکاری در زمینه علوم و فناوری، و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای طبقه میانی جامعه در هر دو سوی اقیانوس اطلس، با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.»
 
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز دوشنبه به امانوئل مکرون پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت و همکاری روزافزون با این کشور را خواستار شد.
 
در همین حال، سران شماری از کشورهای عربی، پیروزی امانوئل مکرون را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به او تبریک گفتند. 
 
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان، تلگرام تبریک برای مکرون فرستاد و ابراز امیدواری کرد ملت فرانسه شاهد رونق و پیشرفت بیشتری باشد. 
 
سران قطر، کویت، بحرین، امارات عربی متحده، جیبوتی، مغرب، تونس و مصر هم به مناسبت پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری به او تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند روابط کشورهایشان با پاریس در مرحله آینده گسترش پیدا کند.
 
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه در پیامی پیروزی امانوئل مکرون، نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، را تبریک گفت.
 
وی در این پیام اعلام کرد: «تروریسم افراطی یکی از تهدیدهای بزرگ برای جهان است. اقدامات تروریستی پاریس، بیت المقدس یا دیگر شهرهای جهان را هدف قرار می دهد.»
 
 نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «فرانسه و اسرائیل متحدانی قدیمی هستند و من معتقدم که روابط ما تقویت خواهد شد.»
 
میشل تِامِر، رئیس جمهور برزیل، شامگاه یکشنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود پیروزی امانوئل مکرون را به وی تبریک گفت.
 
شارل میشل، نخست وزیر بلژیک، شامگاه یکشنبه پیروزی نامزد جناح مستقل در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت. وی گفت: «انتخاب مکرون رد آشکار پروژه پسرفت خطرناک برای اتحادیه اروپا است.»
 
کاخ سلطنتی بلژیک نیز در اقدامی نادر، در صفحه توئیتر خود به امانوئل مکرون تبریک گفت و اعلام کرد اکثر فرانسوی‌ها به «فرانسه‌ای در داخل اتحادیه اروپا» رأی داده‌اند.
 
نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا شامگاه یکشنبه در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی امانوئل ماکرون نامزد میانه‌روی مستقل در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفتند.
 
پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: « زنده باد رئیس جمهور مکرون! امید در اروپا افزایش می یابد.»
 
ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، نیز اعلام کرد: «فرانسه و اسپانیا برای داشتن اروپایی باثبات، مرفه و یکپارچه‌تر همکاری می‌کنند.»
 
مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، پیروزی امانوئل مکرون را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت. وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، متن پیام تبریکی برای مکرون، رئیس جمهور منتخب فرانسه، ارسال کرده است.
 
 
رئیس جمهور لهستان پیروزی امانوئل مکرون را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت. 
 
«آندژی دودا» اعلام کرد لهستان و فرانسه به واسطه سال‌ها دوستی و همکاری دوجانبه متحد یکدیگر هستند و معتقدم این روند از امروز به بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد. 
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه به امانوئل مکرون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت و  برای همکاری سازنده با او در خصوص مسائل دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار