ميرسليم در جمع دانشجويان دانشگاه تهران:

برخی مثل خودباخته‌ها سند 2030 را امضاء کردند/ به نفع کاندیدای دیگری کناره‌گیرى نمی‌کنم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده برنامه خود را دارم و به نفع کسی کناره گیرى نمی‌کنم.

شناخت ابعاد محرومیت در کشور اولین گام در راستاى محرومیت‌‎زدایی است
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه( 18 اردیبهشت ماه) در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: اگر درباره موضوعى صحبت می‌کنیم شعار نمی‌دهیم بلکه بیان دیدگاه‌ها برپایه شناخت و تجربه است.
 
وی افزود: مردم در طول جنگ تحمیلى گرفتار محرومیت و آوارگى شدند، اما مشکل فرهنگى نداشتند.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در ایران محرومیت‌هایی با وجود پیشرفت‌هاى حاصل شده وجود دارد، اما نباید پس از ٣٨ سال شاهد آن باشیم.
 
میرسلیم تاکید کرد: شناخت دقیق ابعاد محرومیت و انواع آن در نقاط مختلف کشور اولین گام در راستاى محرومیت زدایی است.
 
وی با بیان اینکه برخى محرومیت‌ها جانکاه است و اگر مورد رسیدگى قرار نگیرد فاجعه به بار خواهد آورد  ادامه داد: نوع دیگر از محرومیت مربوط به افرادى است که به دلیل بدهى زیاد دچار ورشکستگى می‌شوند و اگر این موضوع هم مورد رسیدگى قرار نگیرد کارخانه‌ها به تعطیلى کشیده می‌شوند و افراد بسیارى بیکار خواهند شد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالى مبنى براینکه کدام کاندید را قبول دارید و به نفع چه کسی کنار می‌روید گفت: با همه نامزد‌ها آشنایی دارم و و در کنار ان‌ها همکارى کرده ام، اما بنده برنامه خود را دارم و به نفع کسی کناره گیرى نمی‌کنم.
 
وی گفت: امروز شاهد اختلاس‌های میلیاردی در کشور هستیم که البته این اختلاس‌ها در دولت سازندگی با ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون و به صورت فردی شروع شد اما تخم‌مرغ دزد بالاخره شترمرغ دزد می‌شود.
 
 
وی افزود: بنده از طرف حزب معرفى شدم با کسی که به صورت مستقل یا از سوى احزاب شب انتخاباتى وارد می‌شود، تفاوت دارم.
 
میرسلیم در واکنش به حضور احمدى نژاد در مناظرات گفت: احمدى نژاد فعلا از گردانه تاریخ خارج شده است، اگر در مناظره حاضر شود چه اظهار نظرى خواهد کرد؟ بیانات او فایده اى ندارد. در حال حاضر روحانى باید پاسخگوى اقدامات خود در دولت باشد، با احمدى نژاد چکار داریم؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فیش حقوقى خود را که تنها نشان دهنده حقوق دولتى ام است را منتشر کردم و لیست اموال و دارایی خود را باید به قوه قضاییه ارائه دهم.
 
میرسلیم درباره اصلاح نظام بانکى ادامه داد: نظام بانکدارى در کشور امور را دچار بی نظمى کرده، اما قانون بانکدارى بدون ربا ارائه شد که متاسفانه اقسام کلاه شرعى براى آن درست شد که برخى بدنبال رباخوارى باشند لذا باید از این مساىل جلوگیرى شود به هر حال زمانى که برخى افراد بانک دارند چطور می توان با آن‌ها و نظام بانکدارى نادرست برخورد کرد.
 
وی با اشاره به توافق برجام گفت: برجام متنى است که امضا شده و باید محترم شمرده شود اگر بنده رییس جمهور شوم آنرا محترم خواهم شمرد و اجراى آن را پیگیرى خواهم کرد چراکه دانش هسته اى حق ماست و باید آنرا احقاق کرد البته ابهاماتى در این توافق وجود دارد که به طرف مقابل اجازه داده هر طور مایل است رفتار کند و تحریم‌ها افزایش یابد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در سیاست خارجى با همه کشور‌ها مناسبات صلح امیز برقرار کرد، اما با کسانى که در حق مردم ظلم می کنند، سازش نمی‌کنیم که اسراییل از جمله اینهاست و همکارى با آن‌ها خلاف وجدان و قانون اساسى می‌باشد.
 
میرسلیم درباره موضوع رفع حصر خاطر نشان کرد: همان روزهای اول فتنه 88 مرحوم هاشمی در مجمع صحبت از تقلب کرد. من به ایشان گفتم که شما زمانی وزیر کشور بودید و من هم معاون سیاسی شما بودم به عنوان یک کارشناس انتخابات می‌گویم که صحبتی از تقلب نکن چون امکان تقلب وجود ندارد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ادعای تقلب، ادعای خلافی بود. یک مرد در این کشور پای آرای مردم ایستاد و آبرویش را گذاشت و آن هم مقام معظم رهبری بودند ما همان موقع به دیدن موسوی رفتیم و وی گفت من کسی نیستم در مقابل نظام بایستم هنوز بیرون نیامده بودیم که عده‌ای ریختند و نظر او را برگرداندند. تعیین تکلیف موضوع رفع حصر نیز با قوه قضائیه است، البته حصر به نفع آنهاست چون محاکمه به ضررشان تمام می‌شود.

 میرسلیم اضافه کرد: ما اعتقاد داریم می‌توانیم با تمام کشورهای دنیا مناسبات داشته باشیم، خطر قرمز ما این است که با دولت‌های ستمگر و ظالم نمی‌توانیم سازش کنیم. ما درباره فلسطین معتقدیم که همه اقوام این کشور بر مبنای مردم سالاری دینی تکلیف نظام‌شان را مشخص کنند و بر همین مبنا با حکومت‌های مسلمان منطقه که با اسرائیل دست دوستی می‌دهند مخالفیم.

 وی درباره سند 2030 یونسکو اظهار داشت: ما از سال 83 سند درست کردیم تا تکلیف موضوع آموزش و پرورش مشخص شود اما برخی مثل خودباخته‌ها سند 2030 را امضاء کردند، یونسکو یک تجربه جهانی است و به لحاظ روشی قابل استناد است، اما محتوای آن مبتنی بر کرسی‌گرایی و سکولاریسم است و این ضعف قوه مجریه است که در برابر سند 2030 زانو زد. 

 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.