اردبیل؛

راه اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی اشتغال‌زا برای مددجویان استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال تلاش داریم تا کارگاه‌های کوچک خانگی در استان اردبیل توسعه یافته و علاوه بر ایجاد اشتغال، محصولات مددجویان را نیز از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی اشتغال مددجویان کمیته امداد استان اردبیل اظهار داشت:در سال گذشته 117 طرح اشتغال و خودکفایی در زمینه خیاطی برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده وبیش از هشت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا آنان با راه‌اندازی کارگاه‌ خیاطی بتوانند به مرز خوداتکایی نزدیک شوند.

وی گفت:107 نفر اززنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج با دریافت تسهیلات خودکفایی وارد بازار تولید و دوخت انواع پوشاک شده‌اند چرا که یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت است تا آنان در کنار خانواده خود مشغول به کار و تلاش بوده و نقش مضاعف‌تری را در تربیت و پرورش فرزندان خود ایفا کنند.

نژادجواد افزود: کمیته امداد از طریق طرح خیاطی برای 300 نفر از کارجویان نیز شغل ایجاد کرده که بر اساس بررسی‌های انجام شده تلاش داریم تا به کارگاه‌های کوچک خانگی توسعه بخشیده و علاوه بر ایجاد اشتغال، محصولات مددجویان را نیز از نظر کمی و کیفی ارتقاء بخشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد:715 نفر از مددجویان نیز در کارگاه‌های آموزشی خیاطی و صنایع دستی حضور یافته و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که پس از اخذ گواهی مهارت، به مددجویان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند با توکل بر خدا و اعتماد به نفس، شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و در مسیر خوداتکایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازدید و نظارت‌های مستمر از طرح‌های خودکفایی سبب پایدارسازی آن شده است، افزود: ناظران فنی و تخصصی تمامی مراحل اشتغال را رصد کرده و با ارائه راهنمایی‌های لازم به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر طرح کمک می‌کنند.

نژادجواد اظهار کرد: امسال به منظور ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و کارآفرینی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ و در راستایتوانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت فعالیت‌های گسترده‌ای را به کار گرفته‌ایم که امیدواریم با همکاری مضاعف دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.